[Epitesz-barkacs] hajopadlo kezelese

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Feb. 28., Sze, 16:06:56 CET

vajk fekete wrote:

> a szurkules az nekem egyertelmuen oxidacio. ha lelakkozod, akkor nem
> eri a levego olyan nagyon, nem oxidalodik. de megis besotetedik.

Ja, lehet, erre nem gondoltam.

> gyanta ellen szoktak kezeles elott oldoszerrel mosni, lugokkal
> vilagositani, meg ilyenek, de egyik eljarasnal sem olvastam hogy
> hosszutvon csokkentene a sotetedest.

Arra gondoltam, hogy ha tényleg gyanta, és kizárólag gyanta, akkor lehet
egy kísérletet csinálni, ami kb így nézne ki:
Fogok két egyforma fakockát. Egyiket kiáztatom nitroban, az hétszentség,
hogy maradéktalanul kioldja az összes gyantát, ha elég sokáig ázik.
Utána kiszárítom, vastagon befújom valami jófajta lakkal, vagy
becsomagolom tök légzáróan, esetleg még corgonnal feltöltve :), aztán
mehet a napra úgy, hogy mindkettőnek az egyik fele le van takarva fekete
valamivel. Pl szigszalaggal, és megnézem pár hét/hónap múlva.

Hát lehet, hogy megcsinálom, annyira izgat ez a gyanta vagy nem gyanta
kérdés.