[Epitesz-barkacs] központi fűtés

Kira'ly,Gyula kingkey at kingkey.hu
2007. Jan. 8., H, 18:04:22 CET

Üdv!
>Egy gépész volt itt nálam beszélgetni, ő azt mondta, nem létezik még olyan
kazán, amelyik részterhelésen is megfelelő hatásfokú. Ezzel szemben a
kazánom leírása szerint minél jobban leszabályoz, annál jobb a hatásfok. <

Azért nem 1, és nem 2 építésztöl, gépésztöl hallottam "megnyilatkozni"
orbitális baromságokat.
Én csak a parapet konvektoromat méricskéltem, alapjáraton ~160 fokos a
kiáramló ( kevés ) füstgáz , míg nagy lángon nagyobb tömegárammal majd' 280
fok körül van a sokkal nagyobb tömegáramú füstgáz hőmérséklete.

Szerintem az az állítás igaz, hogy minél kisebb a lendülete a kazánnak,
annál jobb lesz a hatásfok.

Gyula