[Epitesz-barkacs] központi fűtés

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2007. Jan. 8., H, 17:06:40 CET

A GKM weblapjáról lehet letölteni a kitöltendő nyomtatványokat és a kitöltési utasítást is.

Kis szerencsével ez az egész téma okafogyottá válhat, állítólag esélyes hogy ma este a russzkik elzárják a csapot.

A radiátorokat úgy méreteztem, hogy: 60W/m3 kell. Pl. a Vogelnoot, vagy a D-ÉG, vagy a purmo weblapjáról lehet letölteni táblázatokat, amiből ki lehet nézni a kiválasztott előremenő, visszatérő függvényében a megfelelő teljesítményhez tartozó szorzót. Ez a módszer teljesen bevált, az egész lakás összhangban van, nem szereltem egyik radiátorra sem termosztátos elzárót. Fürdőbe érdemes kicsit nagyobbat, konyhába kisebbet választani.

Egy gépész volt itt nálam beszélgetni, ő azt mondta, nem létezik még olyan kazán, amelyik részterhelésen is megfelelő hatásfokú. Ezzel szemben a kazánom leírása szerint minél jobban leszabályoz, annál jobb a hatásfok. Majd kiderül.

Gábor