[Epitesz-barkacs] központi fűtés

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Jan. 14., V, 14:06:50 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> soha papírra le nem írt, 10 évvel ezelőtti emlékeim szerint, de az
> emberi emlékezet
> néha csalóka lehet...

Akkor valszleg erről van szó. Vagy tényleg a tudtodon kívül valaki csinált
valami vizes dolgot, de nem mondta Neked.

> meleg oldalon mindenképpen vízbe szeretném tenni a kompresszort, de ha
> biztonságosabb, és jobb  lenne, akkor a csőkígyót is
> (így pufferelni is tudnám)

Ha az a víz legalább lassan áramlik, tehát kimegy a lefolyóba, aztán újabb
hidegvíz jön a helyébe, akkor rendben van. Még javul is a jósági tényezője.
Viszont, ha abba a vízbe akarod rakni, amit ő maga csap ki a levegőből,
akkor nem csináltál semmit. Ugyanis az edénynek meg a vízfelszínnek nem lesz
jóval nagyobb felülete, mint ami most van hátul a hűtőn. Tehát a hűtés
párolgással fog megvalósulni... :-)

Mosó-szárító helyiségeknél amúgy beválik a sima fűtés is, némi
szellőztetéssel. Egyszer egy régi ismerősöm az újonnan vett, de régi lakása
átalakítása során megfogadta azt a tanácsomat, hogy a lihthof (nemtom, így
kell-e írni) felé vezető részt alakítsa ki ilyen mosó-szárító helyiségnek.
Valami 420 volt a magassága, és talán 1,5x1,8 vagy max 2m lehetet az
alapterülete. Tehát kb az a méret, ami Neked is van. Egy 1kW-os fűtőtest
került bele, sima villany. Egy oldala a lihthof felé nézett egy üveges ajtón
keresztül, a többi fűtött helyiségek felé.

Ez az 1kW pokoli meleget csinált itt, és órák alatt minden megszáradt. A
fregoli ugye felhúzta a ruhákat magasra, ott még meg is tudott rekedni a
meleg. Mivel téglafal, ami fel tudott venni vizet, még szellőztetni se
nagyon kellett. (Egyáltalán nem szokott direkt szellőztetni, hogy a párát
kiengedje.)

A dolog lényege, hogy a felmelegítéskor ugye ugyanaz az abszolút
páratartalom mingyá alacsonyabb relatív páratartalmat jelent.

Ettől még persze lehet kísérletezni kompresszorral különféle célokból, de az
amúgy is kicsi helyiségbe nem tuszkolnék be még egy ilyen holmit. Ma már
egész pici fűtőkészülékeket lehet kapni. Egy ilyet használok én is az autó
állófűtéseként. A hosszabbító vége helyből benne van a csomagtartóban úgy
kialakítva, hogy ha netán kihúzás nélkül találnék elindulni, van még, ami
szét tud jönni az autón kívül. Ha tudom, hogy menni akarok, csak bent
bedutom félórával előtte egy konnektorba, és kánikulába ülhetek be. :-)
Ablakokról jég leolvad, hó elolvad, víz elpárolog. Azóta nem vakartam
ablakot. Ez csak 1,5kW-os, de ha ma vennék, 2 kW-osat vennék. Mindnek van
fele telj fokozata is, meg hőfokszabályozója, meg túlhőmérséklet védelme,
meg ventillátora. A hőfokszabályozó is egész korrekt. Volt, hogy muszáj volt
este berámolnom, mert hajnalban kellett indulnom. De nem akartam, hogy
bepárásodjanak a holmik. Bekapcs, de lejjebb tekerve  a hőfokszabályozó, és
korrekten tartott egy nem túl hideget.