[Epitesz-barkacs] Szennyviz Csatornazas

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Jan. 25., Cs, 16:42:56 CET

vajk fekete wrote:
> muszaj fuggoleges legyen, vagy lehet mondjuk 3fokot ferde? Mert akkor
> ha hideg lesz felallitok egy csovet az udvaron, es odateszek egy
> zacsko vizet hogy csepegjen. pezsgot nem komalom.

Lehet ferde is. Ráfagyás, mert a zacskóban meg fog fagyni a víz, nem akar
lecsöpögni. Ha meg megoldod, hogy ne tudjon megfagyni, mert bentről
csurgatod, akkor meg nem akar fél nap alatt egy 100mm-es csőben egy vödör
víz odafagyni. Pedig ennyi kell ahhoz, hogy jégdugó legyen. :-)

Ja, csöpögés: sokáig nem volt jó a kerticsap elzárója. Sokszor ezért úgy
oldottam meg a fagymentesítését, hogy csöpögősre hagytam. Nem tudott
megfagyni. :-)

Kis számolás: Legyen kint -10 fok. A földből +8 fokos víz jön, nulla fokosan
távozik. A csőszakasz felülete: kb 1m, és 3 centi átmérőjű, azaz kb 10 dm2.
A hőáramsűrűség viszont, ami létrejön a 8 foktól, amennyivel a cső melegebb,
mint a környezet, kb 1W/dm2, tehát a 10 dm2 kb 10W-ot igényel.

Ehhez a bejövő víznek ennyi hőt kell hoznia, ami +8 fokos, P=c*vm*dt-ből a
vm=10W/8fok/4,2J/gfok=0,3g/s vízre van szükség. Hát ez tényleg csöpögés. És
be is jött.