[Epitesz-barkacs] terasz szigetelés

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Júl. 1., V, 17:29:59 CEST

Sziasztok!

On 1 Jul 2007 at 13:54, Acs Gabor wrote:
> Az építész azt találta ki, hogy legyen a betonon h~Nszigetelés, afölött
> OSB lap, amit teljesen lebádogozunk, és erre kerül egy farács, amin
> majd járni lehet.
Elnezest a minositesert, de ez marhasag.
Ezt maskepp kell megoldani, a badogozas hosszu tavon nem birja,
ha van rajta valami. Pl. egesz mas lesz a hotagulasa, mint a
rajta levo burkolate, ettol dorzsolodni = kopni fognak.

> Kérdés, hogy Szerintetk kell-e a betonra még valami vízszigetelés
> (illetve szabad-e egyáltalán)? Arra gondoltam, hogy bitugéllel
> (vízbázisú, bitumenné szilárduló anyag) le lehetne kenni az egészet.
> De nem biztos, hogy szükséges, lehet hogy a bádogozás elég védelmet
> ad. Illetve az is lehet, hogy káros, mert így a beton majd nem tud
> kiszell~Nzni, és esetleg belül a szobában nedvesedni fog?
Ha a beton szerkezet eleg stabil, nem repedezik a beton/betonip
csatlakozasoknal, akkor celszeru lekenni egy szigetelo masszaval.
(Ez nem feltetlenul bitumenes, inkabb egy ketkomponensu szigetelo
habarcsot valasztanek, pl. Aquafin 2k) Persze ennek is kell
legyen lejtese, nem allhat meg rajta a viz. Erre kene fektetni
egy "tojastarto" lemezt (drain-lemezt), a pupokkal lefele, hogy
az esetleg bekerulo viz kijohessen. Erre fektetheted a zart
cellas polisztirolhab hoszigetelest. Ennek tetejere kell egy
tehereloszto reteg (beton de inkabb ket reteg betonip lemez
kotesbe rakva, egymashoz csavarozva). Ennek tetejere johet a
jarofelulet, ami lehet flex ragasztoval jarolap, de az Altalad
emlitett faburkolat is. Ezt a megoldast hivjak forditott
retegrendu szigetelesnek.
Megoldhato hagyomanyoshoz hasonloan (egyenes retegrenddel) is,
hogy rateszed a hoszigetelest, ami ez esetben kozonseges
lepesallo polisztirolhab. Arra mehet a szigeteles, pl.
sicofol.hu, amire egy geotextil csusztatoreteg kozbeiktatasaval
mehet a drainlemez (ez esetben a dudorokkal folfele) es a
tehereloszto reteg a burkolattal. Ugyanez a folia persze
hasznalhato forditott retegrend eseten is.
Arra azert celszeru gondolni, hogy megakadalyozd a para bejutasat
alulrol a beton szerkezetbe. Belefagyni ugyan nem fog, de
lecsapodni igen, es akkor penedszedhet. Celszeru legalabb egy
parazaro festest vagy vakolatreteget felhordani, de ha teszel ala
egy par centis legressel egy gipszkarton almenyezetet, akkor abba
mehet egy parafekezo folia is.

udv

szepygab