[Epitesz-barkacs] terasz szigetelés

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Júl. 2., H, 11:37:14 CEST

Sziasztok!

On 2 Jul 2007 at 8:32, Acs Gabor wrote:
> Lefolyócső elég messze van, de az ötlet jó nagyon is, megnézem majd mit
> lehet vele csinálni. Mi lenne a legvékonyabb cső, ami erre alkalmas?
Az abszolut minimum a 32 mm, de ez eleg konnyen eldugul, viszont
nehez tisztitani. Akkor hasznald, ha vegkepp nincs hely
nagyobbnak, es meg tudod oldani, hogy valamelyik vege felol bele
tudjal jutni tisztitani. Lehetoleg 50-63 mm-est hasznalj, de meg
a 40-es is inkabb elmegy.

> A korcolásba azt hallottam, hogy összepréselés előtt be lehet ragasztani
> tömítést, és akkor jó lesz.
Minden ilyen megoldasnak az a feltetele, hogy abszolut precizen,
komoly technologiai fegyelemmel csinaljak. Sajnos epp ez a
leggyengebb pontja a hazai epitoiparnak :-(

> A koszorú fölé akár purhab is jó? Mondjuk telefújni, és amíg képlékeny,
> ráfektetni egy lemezt?
Ha a hab kikemenyedeseig van ami megtartsa a lemezt a szukseges
tavolsagra, akkor nyugodtan csinald. Jo persze ha konnyen
hozzafersz, hogy minel tokeletesebben tudd kitolteni a beton es a
lemez kozotti rest.

> Erre akkor mi lenne a legjobb vízszigetelés és járófelület? Az a dudoros
> szivárgólemez terhelhető?
A szivargolemez nem szigeteles, csak a viz kivezetesere valo.
Nyugodtan hasznald a sicofol foliat. Masodik epuletemet
szigeteltettem vele, az egyik talajviz nyomas elleni szigeteles
volt. Viszonylag olcso, es nagyon stabil. Most talajon fekvo
padlo alatti sziogetelest csinaltunk vele. Az alapok kozott
feltoltottuk soderrel, amit vibratorral szepen betomoritettek.
Erre kerult egy reteg geotextil, ra a szigetelo folia (helyszinen
osszefuggo lepelle hegesztve), arra a mechanikai vedelmet
biztosito masodik folia reteg. Az egesz kivitelezve kb. annyiba
kerult, mint a bitumenes nehezlemez anyagara. Egy ilyen meretu
terasz eseten tan meg hegeszteni sem kell, egy folia szelessegbol
is lefektetheto. A vastagabb foliakbol akar to/medencebelest is
lehet csinalni.

udv

szepygab