[Epitesz-barkacs] villanyszereles

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 2., H, 19:16:42 CEST

vajk fekete wrote:

> Szoval akkor B-st vegyek?

Az a gyors. :-) A C-s a lomha, es a D az, amivel trafot is be lehet
kapcsolni.

> A fi relevel az a bajom, hogy ez egy csaladi haz. Van funyiro,
> teraszon esetleg beazo lampa, stb. Ilyen helyen azert szokott a fi
> rele megszolalni neha.
>
> Az hogy a vilagitasnak nincs fi-releje, az nagyon gaz?

Nekem mar az a nagyon gaz, hogy egyaltalan van fi rele. :-) sokmindent
megakadalyoz.

A fi rele vegulis arra valo, hogy ha van barmilyen testzarlat vagy fold
fele vezetett aram, arra erzekenyen reagaljon. Persze nem olyan
erzekenyen, hogy ha valakinek a testen keresztul megy az aram, arra is
reagaljon.

Ha igy nezzuk, akkor kulonosen nem tartom olyan fontosnak, ha
aramkoronkent kulon az oda valo kismegszakitot akarod beszerelni. ekkor
ugyanis mar helyb?l lever mind, amin atmegy valami testzarlati aram.

En lehet, hogy nem vagyok eleg tajekozott, de nem igazan fogom, miert is
kell annyifele halozat. En max nehany csoportot kulonboztetnek meg.
Fontos, hogy gubanc eseten maradjon vilagitas, de ezt se konny?
megcsinalni, mert ugyan terhelesre (lassu tulterhelesre) szelektivek
tudnak lenni a kismegszakitok, amik egymas utan vannak kotve, de ha
teszemazt van egy betap 25A-es, utana egy 16-os vagy 10-es, zarlatkor az
egesz levag ugyis. Hacsaknem a kisebbek gyorsabbak.

Ha viszont gyors kismegszakitokkal van megrakva a halozat, akkor lehet,
hogy egy nyomorult motor se lehet bekapcsolni. :-) Lampa ele viszont
lehet, hogy jo, mert kiegeskor kisebb esellyel durran el maga az izzo.
Viszont lehet, hogy egy szamitogep nem indul el a betap elkok miatt.
Hegeszt?trafo ugyis csak a leger?sebb agrol (a direkt agrol)
hasznalhato, es ha ? kiveri a biztit, ugyis sotet lesz.