[Epitesz-barkacs] villanyszereles

Krisztian Steber_lists sklists at steber.hu
2007. Júl. 3., K, 11:34:32 CEST

Sziasztok!

Én a sajátomról tudok nyilatkozni:
Nem emlékszem, hogy gyors vagy lomha megszakítók vannak-e. De azt tudom,
hogy egy 50W-os halogén felkapcsoláskori kiégése jó eséllyel levágja a
10A-es belsőt, és a 20A-es villanyóra alatti ELMŰ-s megszakítót (ők úgy
emlékszem gyorsat raknak be).
Egyszer egy ilyen izzó ezek mellett még a 40A-es késest is kiolvasztotta...
(jó, azon még volt egy másik max 10A-es fogyasztó, de akkor is 30A maradt
neki. :) ) Ja, itt a kapcsoló is beégett... Az izzó sem noname kategória
volt...

Fi relé: Nálam 1db van, 30mA-es. Ezzel a következő tapasztalatok vannak:
- Kiderült, hogy szar a vasaló. Nem volt rövidzár, de a védőföld felé
kellően kicsi ellenállást mutatott.
- Amikor a gőzölős vasalót az ember nem húzza ki az ember (tudom ki
kellene), mielőtt a poharából feltölti vízzel, és kicsi melléfolyik, akkor
sem jön rosszul. Mondjuk az ember nem lesz vizes, mert ott ahol fogja
műanyag. De jobban szeretem, ha a 30mA-nél levágja, mintha a 16A-nél tenné.
- A páramentesítő készükék véletlen felborításakor a benne lévő közel 2l víz
bele a készülékbe, és ki a földre a felborító lába alá. Ha nincs fi relé,
nem tudom mi történt volna...
- Az első télen a páratartalom az egekbe szökött (szigetelés hiányában, + az
őszi 10+cm-es vakolat), az ágy mellé a földre lerakott zsebkendő egy éjszaka
alatt vizes lett. Egyszer arra mentünk haza, hogy nincs külső világítás. Az
ágy mellett lévő állólámpa tápegysége pusztult ki, a talpában volt, a fi
relé kapcsolt le. Szintén kérdés, hogy mi lett volna, ha az nincs.
Persze lehet, hogy semmi, mert nem lett volna akkora áram, hogy gondot
okozhasson...

- Tudok rajta keresztül mindenféle barkács géppel dolgozni, tudok egyszerű
hegesztőtrafóval hegeszteni. Betonkeverő is ment rendesen.
- Egyetlen dolog van, amivel megszívtam: A 30mA-es elég érzékeny arra,
hogy szereléskor a fázis/nulla és védőföld összeérintésekor leoldjon.
(természetesen lekapcsolt megszakító mellett). Gondolom induktív/kapacitív
úton összeszed annyit, hogy ha összeér a védőfölddel, már elég legyen.

Lassan 5 éve lakunk ott, én annyit változtatnék, hogy a világításra raknék
egyet külön, hogy ne legyen sötét, ha este kíván leoldani. :)

Üdv.,
  SK.