[Epitesz-barkacs] villanyszereles

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 3., K, 15:20:00 CEST

Krisztian Steber_lists wrote:

> [...]

Igen, azt szoktak. Ez mutatja, hogy zárlatnál a szelektivitás nem igazán
él.

Mert? Különben megráz? Semmi nem történne, max a vasalóval.

Jobb, ha tőlem tudod meg, mintha soha, hogy a kismegszakítók többszáz
amperes áramnál vágnak le zárlatra. A 16-os meg valami bő 40A-t is tud
hosszú másodpercekig.

Semmi az égvilágon. A fi relé csak olyan ketyeréknél van egyáltalán
hatással, amik eleve földelt konnektorba dugandók. Ha ez az, akkor semmi
baj nincs. Ha nem az, akkor ilyen baleseteknél mindenképpen veszélyben
vagy.  A fi relé megszólalási árama halálos is lehet, ha a testeden megy
keresztül. Nem arra van kitalálva!!

Az ilyen lámpák között nem ritka a földelés nélküli, tehát kettős
szigetelésű. Ha ez is ilyen volt, akkor a fi relé mástól kapcsolt le.

Elég, ha a nulla és a védőföld van összeérintve, már attól is le tud
oldani, mert gyakori, hogy a nullán más fogyasztók miatt már van
valamennyi fesz, ez pedig elég arra, hogy a védőföldön annyi áramot
hozzon létre, ami a nullavezetőn is ugye átmegy, tehát megszólal a fi
relé. (Ezért rühellem magamnál, mert nagy súlyú ketyerék megmérésekor
sokszor voltam kénytelen felemelni a cumót, és alul kiszigetelni. De
megakadályozza azt is, hogy értelmesen összehozza az ember az éjszaki és
a nappali hálózazatot. :) )

Nem jól gondolod, ld fent.

Persze mindezek ellenére én híve vagyok a fi relének, mert megelőz sok
olyan balesetet, amikor szarul van valami szerelve, a védővezetőnek nem
elég kicsi az ellenállása, nem tudja leverni  hiba esetén a
kismegszakítót, vagy mobil ketyerét (betonkeverőt....) használnak, ami
azért valahogy áll a földön, de épp félig lóg a zsinór ki a dugóból, már
a védővezető ki is szakadt... tehát van dolga.