[Epitesz-barkacs] Szerszamos fahaz alapja és fája

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 7., Szo, 11:28:49 CEST

Azt hiszem, minden nehezebb vagy jobban rögzített alapnak ilyen kis
építmények esetén az az értelme, hogy ha jön egy szélvihar, ne a
szomszéd kertekben találd meg az építmény darabjait.

Legutóbb csak egy ponyvasátrat építettem. Már a váza szarrá van menve,
itt kikötve, ott megtámasztva... de a lábait marhára le kellett
súlyoznom. Több járdalap, ilyen-olyan betonkockák, föntről ezekhez
lekötve... szóval nem kispályás dolog pár m2, ha nagyerejű szél van.

Régebben laktunk egy olyan faházban, ami csak téglából épült lábakon
állt. Nem voltak azok kicsik, olyan 40x40 centisek lehettek, és épphogy
alá tudtam bújni (akkor még sovány voltam), de nagy szélben az egész
faház mozgott. Szerencsére nagyon nagy szelet nem kapott, mert akár le
is döntötte volna a téglalábakat, vagy fel is kaphatta volna a faházat,
ha nem rakom meg annyi lim-lommal. Aztán áttelepültünk vele, és
betonalapot kapott, innentől megszűnt a mozgás.