[Epitesz-barkacs] vízbekötés műanyag csővel

Pataki István ipataki.ep_lista at freemail.hu
2007. Júl. 9., H, 21:36:18 CEST

Sziasztok!

Nagyon köszönöm a tanácsokat!

Annak a műanyag bevonatú gégecsőnek utána nézek. Régen bevonat nélküli,
eleinte alu, majd sréz gégecsöveket lehetett venni, de azokkal csak 1/2
collos átmérőben találkoztam és még így sem volt egyszerű úgy hajlítani,
hogy be ne horpadjon.

Sajnos a beállás lehet, hogy csak egy falvastagságnyi vízszintes
elhúzással lehetséges, mert nem biztos, hogy az alapban olyan mélyre
tudok vésni, hogy a KPE közvetlenül a helyiség belső oldaán tudjon
fölérni. Az esetleges szigetelés megbontásáról nem is beszélve.

Itt tehát az a kérdésem, hogy szerintetek a 90 fokos irányváltást hogyan
oldjam meg? Én arra gondoltam hogy a felfele álló KPE csőre egy sréz -
minek nevezzem? - szorítókötéses (karmos, szigetelőgyűrűs) könyököt
szerelek. Ebből olyat, amelyik a befelé menő oldalon már 1 collos belső
menettel van ellátva, és mivel a fal vékony, kívülről amúgy is be lesz
süllyesztve a felszálló KPE, a könyökbe legfeljebb 1-2 sréz ún.
hosszabbító elemet kell még belecsavarnom, ebbe belülről egy derékszögű
hagyományos elzáró csapot (mintha ezt sarokszelepnek hívnák) teszek
főcsapként. Ennek a falon kívül álló kimenő csonkjára mehet a többi
szerelvény.

Az ivóvízhálózati elosztó jól hangzik, milyen kár, hogy a szaküzletben
csak fűtésit tudtak mutatni, látszott az eladón hogy nem igazán érti mit
akarok. A házi készítésű elosztó is nagyon jó lenne, de a hegesztést és
a horganyozást nem tudom megoldani, ha csináltatom akkor meg ki tudja,
rendesen csinálják-e meg?

A ragasztott PVC nekem idegen, nem vagyok biztos benne, hogy jól meg
tudnám csinálni. Itt nem jelent gondot (biztosan nem, mert használják,
de mégis) a PVC?

A golyóscsapokkal rossz tapasztalataim vannak, az elmúlt évtizedekben
sokat használtam és sok romlott el közülük hamar. Rendszeresen
átszivárogtak, a jellemzően zárt állapotúaknál meg egyszerűen
elrozsdásodott(!) a golyó. Talán kerülni kellene az olcsó távolkeleti
árut, de mi biztosítékom van arra hogy egy méregdrága olasz gyártmány
annyival jobb lesz?

pi