[Epitesz-barkacs] vízbekötés műanyag csővel

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 9., H, 23:35:17 CEST

Pataki István wrote:

> Annak a műanyag bevonatú gégecsőnek utána nézek. Régen bevonat

Mielőtt ezt vennéd meg, van egy másik, újabb fajta ilyesmi, sokféle
méretben: ez hullámosra hengerelt (vagy nemtom, hogy csinálják)
koracélból van. Gázra használják. 30 és 50 centi az alaphossza, és a
duplájára ki lehet húzni, ha nem is könnyen. A végek fel vannak
szerelve, de ebből is sokféle van.

> Itt tehát az a kérdésem, hogy szerintetek a 90 fokos irányváltást
> hogyan oldjam meg? Én arra gondoltam hogy a felfele álló KPE csőre

Hát én nem igazán értem, miért ragaszkodsz a KPE csőhöz, én biztos
pvc-ből csinálnám. Azt jól lehet szerelni, ragasztani, toldani,
mindenféle idomok vannak hozzá. A kpe-hez is, de jóval drágábbak, az
inkább arra való, hogy messziről vigyék a vizet pl, ne kelljen 2m-enként
babrálni.

> Az ivóvízhálózati elosztó jól hangzik, milyen kár, hogy a szaküzletben
> csak fűtésit tudtak mutatni, látszott az eladón hogy nem igazán érti
> mit akarok. A házi készítésű elosztó is nagyon jó lenne, de a

Nem tudom, hol próbálod, Bp-en a XI. ker. Kruspér utcában van egy
Benedek névre hallgató cég. Hát ha náluk valamit nem találsz meg ebben a
témában, akkor sehol.

> A ragasztott PVC nekem idegen, nem vagyok biztos benne, hogy jól meg
> tudnám csinálni. Itt nem jelent gondot (biztosan nem, mert használják,
> de mégis) a PVC?

Nem kell tőle idegenkedni. Én már évtizedek óta használom. Az elsőt
valamikor 73-ban csináltam, 3/4-es lefolyócsőből, de hibátlanul
működött. A másik helyen, ahol most vagyunk, valamikor 79 táján
lehetett, hogy ideiglenesen :-) megcsináltam a víz vezetését 1/2 collos
pvc csőből, de a mai napig is az működik. Az egyetlen hiba, ami volt
vele: egyszer nem volt kedvem egy toldást rendesen megcsinálni egy
változtatás alkalmával, ezért egy darab gumicsövet raktam be (a földbe),
a két végét abba (vagy avab?) bilinccsel megszorítottam, majd az egészet
megpróbáltam leszigetelni. Nem sikerült, a bilincs tavaly megadta magát,
és volt sok vízelfolyás. Most meg van az is rendesen csinálva pvc-vel,
engem már biztos túlél. :-)

> A golyóscsapokkal rossz tapasztalataim vannak, az elmúlt évtizedekben
> sokat használtam és sok romlott el közülük hamar. Rendszeresen
> átszivárogtak, a jellemzően zárt állapotúaknál meg egyszerűen
> elrozsdásodott(!) a golyó. Talán kerülni kellene az olcsó távolkeleti
> árut, de mi biztosítékom van arra hogy egy méregdrága olasz gyártmány
> annyival jobb lesz?

Ez nekem is most gond. A kerticsap nem volt elzárható, tavaly
megcsináltattam, de mára már szar. A régi golyóscsapok golyói valamivel
úgy le voltak galvanizálva, hogy évek múlva se mentek tönkre. Azok
magyarok voltak, ma is van belőlük beépítve pár darab szintén ilyen
20-30 éve. Szerintem ma is lehet jókat kapni, de meg nem mondom, milyen
márkának kell lennie. De itt a benedeknél ezt is meg tudják biztos
mondani. (Nekem egy viz-gázos cimbora ajánlotta, ő mindent itt szokott
mindig megvenni jó régóta. Ha nem budapesti vagy, akkor bocs.)