[Epitesz-barkacs] Szerszamos fahaz alapja és fája

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 10., K, 11:26:38 CEST

vajk fekete wrote:
> abban ne bizz hogy a szel nem emel fel egy par jardalapot. En a negy
> sarkan vernek le mondjuk 40x40 szogvasat, es hozzacsavaroznam.

Amit nehogymá ne húzna ki a szél. :)

Komolyabbra: 3x6 méter alapterülető ponyvasátrat eddig még nem vitt el a
szél, de a rudak (eredeti) már tök kikészültek. Kétségtelen, hogy a 6
láb alatti, darabonként 2 járdalap kevés, azokat el tudta mozdítani, de
az egyik sarkán egyéb okból vagy 6-7 járdalap van, az meg nem moccant.

Szóval, ha erre a kb 18 m2-re nem túl jó a 12 járdalap, akkor egy jóval
kisebb alapterülető, nehezebb anyagú valamire a körberakott, tehát
végigmenő járdalapsor szerintem elég lesz nehezéknek.

Van más betonelem is, ami talán kedvezőbb lenne. Amikből aszfalt út
szegélyét szokták csinálni, abból van olyan, ami szintben van, tehát
nincs lekerekítve egyik éle sem. Az nehezebb, kompaktabb, és nem is
menne szét, ha belefúrnak. El lehet ásni legalább részben, de akár
egészben is. Sőt, mivel ez egy hosszúkás, négyszetesoszlopot közelítő
alakú valami, ha nagyon erőset akarnánk csinálni, el lehetne ásni úgy
is, hogy felül a legkisebb felülete látszódjék.

(Na persze lehet, hogy betonozni könnyebb, olcsóbb, de csak ha van hozzá
minden, leginkább betonkeverő. :-) )