[Epitesz-barkacs] vízbekötés műanyag csővel

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 10., K, 11:42:14 CEST

Bamer Balazs wrote:

> Nincs azzal semmi baj, én nagyon szeretem, és belül mindenütt azt
> használom. Jó erős, nem kell menetet vágni, nem is ronda (falon kívül
> van) Mivel a kerti zuhanyzó tartályában levő vizet keringetni fogom
> egy napkollektorban, ode nem azt tettem, hanem hagyományos vas
> idomokat.

:-) Azért látom, Te is tartasz tőle. :-) Pedig, ha belegondolok, a cső
fűtőtestek (tehát pl bojler, mosógép... fűtőtestje) szintén vörösréz
csőben vannak, és nagyon bírják a gyűrődést... szóval még mindig nem
értem a félelmet. Kétségtelen, hogy ha valahol a hőmérséklet fölé mehet
a lágyforrasztásénak, akkor át kell térni keményforrasztásra, ami
macerásabb, de igen kevés ilyen hely van. Szerintem még egy napkollektor
sem az, mármint a kimenő csatlakozókat illetően.

Valóban képes a vörösréz igencsak meglágyulni - úgy vörösizzás felé
tartva a hőfoka. :-)

Viszont van egy frenetikus előnye: kevesen sejtik, hogy pl zuhanyozáshoz
marha kevés víz kell, nem kell oda 16-os meg hasonló átmérő, elég jóval
kisebb, 10 vagy akár csak 8mm belső átmérő a melegvízhez. Ennek az a
folyománya, hogy hamar odaér a víz. Áramlási ellenállásban nem
számottevő, mert maga a zuhanycső is hasonló. Na meg két helyről jön
ugye a víz, tehát két ilyen keresztmetszet párhuzamos járatásáról van
szó.