[Epitesz-barkacs] vízbekötés műanyag csővel

Bamer Balazs bamer at db.bme.hu
2007. Júl. 10., K, 15:11:16 CEST

Szervusz Hjózsi!

> :-) Azért látom, Te is tartasz tőle. :-) Pedig, ha belegondolok, a cső
> fűtőtestek (tehát pl bojler, mosógép... fűtőtestje) szintén vörösréz
> csőben vannak, és nagyon bírják a gyűrődést... szóval még mindig nem

Nem erre gondoltam. A tartály vize kering a csőkígyóban is, és folyton
cserélődik, így kitűnő lehetőséget nyújt az elektrolitikus korróziónak
(vagy hogy mondják). A vörösréz szépen megeszi a vasat, és nem akarom
lecserélni a tartályt. Van valami olyasmi, hogy zárt rendszerekben (pl. kp
fűtés) csak egy darabig megy ez a folyamat, mert nem cserélődik a víz.

Egy kicsi vörösréz így is került bele, de legalább nem kering benne annyit
a víz. Amúgy érdekes, hogy a sárgaréz nem ekkora gond, legalábbis sose
hallottam, hogy azzan ne keverjük a vasat. Sőt, a golyóscsapok is abból
vannak.

 							szia: Balázs