[Epitesz-barkacs] vízbekötés műanyag csővel

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 10., K, 18:36:56 CEST

Bamer Balazs wrote:

> Nem erre gondoltam. A tartály vize kering a csőkígyóban is, és folyton
> cserélődik, így kitűnő lehetőséget nyújt az elektrolitikus korróziónak
> (vagy hogy mondják). A vörösréz szépen megeszi a vasat, és nem akarom

Szerintem ilyen folyamat így nincs. Az lehet, hogy ha van egy vas-réz
fémes csatlakozás, ott, tehát ennek a közvetlen környezetében lezajlik
valami elektrokémiai folyamat, ami valamelyik fémet kajálja, de hogy ez
távolabb, vagy ha van műanyag közbetét, akkor akár a közelebbi részeken
lezajlódjon, az meglepne.

Így nézve gondold el, honnan tudhatnánk, hogy a közüzemi víz honnan jön?
Van-e ott vascső, szivattyú, bármi? Nyilván van. Tehát, ha valaki ilyen
vas alkatrészek körülről jövő vizet rézcsőbe vezetne, annak valami bajt
kéne okoznia? Vagy fordítva? Nem hinném. Nem fog a víz összetétele
megváltozni attól, hogy áthalad ilyen szokványos anyagú csöveken.