[Epitesz-barkacs] vízbekötés műanyag csővel

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Júl. 10., K, 11:37:01 CEST

Sziasztok!

On 10 Jul 2007 at 6:54, diakok at enamel.hu wrote:
> én csak olvasgatom azt a PVC-s bekötést....
> ez az a szürke lenne, amit a használt/szennyvíz elvezetésére lehet
> tokozva vagy anélkül kapni? Bírja ez a nyomást?
Az nem bírja, de nem is arról van szó. Ide pvc nyomócső kell,
aminek ragasztható idomai vannak. Gyártja a Pannonpipe. A tokos,
gumigyűrűs lefolyócső, csak nyomásmentes szennyvízvezetésre való.

> Mert láttam u.n C PVC csövet, ennek vastagabb a fala
Az megint más ügy. A fala attól vastagabb, hogy az nyomócső. A c-
pvc anyag (= utánklórozott pvc) azért jó mert viszonylag hőálló,
így használati melegvíz vezetékek készítésére is használható.
Ugyanúgy ragasztani kell, mint a szürke pvc nyomót, csak más a
ragasztója. Ha a NIBCO fehér csövét láttad, azzal is nagyon
szépen lehet dolgozni, egyetlen különbség a szürkéhez képest,
hogy a friss ragasztást vagy fél percig tartani kell, különben
hajlamos a szétcsúszásra.
Balatonon a hidegvizet a szürke pvc-vel szerelte, a meleget meg
ezzel a fehérrel.

üdv

szepygab