[Epitesz-barkacs] Szerszamos fahaz alapja és fája

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Júl. 10., K, 12:00:25 CEST

Sziasztok!

On 10 Jul 2007 at 9:03, vajk fekete wrote:
> abban ne bizz hogy a szel nem emel fel egy par jardalapot. En a negy
> sarkan vernek le mondjuk 40x40 szogvasat, es hozzacsavaroznam.
Már nem emlékszem, hogy mekkora is az a faház, és arra sem, hogy
van-e padlója vagy alulról nyitott.
Szerintem ha nem tűnik elegendőnek a saját súlya, akkor törekedni
kell olyan megoldás választására, ami hosszú távon is korrektnek
tekinthető.
Első körben tisztázni kell a helyi építési hatóságnál az
angedélyezési kérdét, az állandó / ideiglenes építmény / nem
építmény témakört. Ehhez agyaltunk itt már, de a helyi viszonyok
ismerete nélkülözhetetlen.

Ha a házikónak van saját padlója, akkor célszerű az egészet
megemelni annyira, hogy alatta átszellőzhessen és száraz
maradhasson az alja, ami persze megfelelő védelemben részesült.

Ha nincs, akkor jöhet a monolit beton lemez vagy a járdalapokból
kirakás. Én nem tennék alá szigetelést, mert az azt is
megakadályozza, hogy a befolyt víz elszivároghasson, márpedig a
legrosszabb az, ha megáll alatta. Ha lehet megpróbálnám kiemelni
valamelyest a környező talajszintből, és mindenképp asnék köré
egy kis árkot, ami elvezeti a vizet, ami máshonnan oda akarna
folyni.

Ha szükséges a rögzítése, akkor mindeképp a gödörbe töltött beton
"kocka" a legstabilabb megoldás. Ha van otthon egy kis sóder,
lapáttal is meg lehet keverni, a négy sarka alá sem kell egy
negyed köbméter. Ha nincs elfekvő anyag odahaza, akkor a
legegyszerűbb venni zsákos, készrekevert, száraz betont. 40 kg-os
zsákokban árulják, mázsája 1500-2000 Ft között mozog. Egy sarok
alá legfeljebb két zsákkal kell, de ha elég szilárd a talaj (nem
folyós homok) akkor egy is elég lehet. Egy ilyen zsáknyit
kényelmesem meg lehet keverni a talicskában is, de egy kinőtt
gyerekkád is megteszi. A megásott lukak köré tennék egy-egy pici
zsaluzatot (deszka, tetőléc) amiknek a tetejét egy szinbe
állítanám. Így tudnám meddig töltsem a betont, hogy utána ne
kelljen sokat tökölni a házikó vízszintbe állításával.

üdv

szepygab