[Epitesz-barkacs] Szerszamos fahaz alapja és fája

Toth Zoltan gustav-k at freemail.hu
2007. Júl. 10., K, 17:16:52 CEST

Na, a hozzászólásokból látom, helyenként az sem világos már, mi is a helyzet
nálam, úgy tűnik, nem voltam elég egyértelmű, ezért megpróbálom értelmesebben
összefoglalni, mi is a helyzet:

Van (lesz) egy 1.80 x 3.00 m-es faház, van padlója, és vannak impregnált
párnafái, amin fekszik majd a padló. A párnafák alá sáv- vagy lemezalapot (min
10 cm vastag, vasalt) ajánlottak. A lemezalap helyett javasolták ketten is az
egyszerűbb járólapok lefektetését. Innen jött az ötlet, hogy a ház alját,
lemezalap-szerűen kiraknám 40x40-es járólapokkal 2x5 cm vastagságban, a
párnafákat ezekhez dübelezném hozzá. Igy a ház összeszerelése után a
teherviselésben és a fölhöz rögzítésben szinte az összes járólap együtt
dolgozva részt vesz - szerintem. Az alap körben 10 cm-rel lesz nagyobb a
háznál, alá nem sok víz jut be, ami igen, az a párnafák miatt ki tud száradni.
A talajból jövő nedvességet továbbra is egy vízszigetelő réteg lefektetésével
gondolom megfogni. András tanácsát a termő földréteg teljes leszedéséről
köszönöm, megfogadom. (a 7. pont alatti tanácsaidat viszont nem is értem :( ).

A faanyag már teljesen le van kenve kártevő elleni szerrel, ez volt az, ami
eleinte oldószeres volt, a végére vizes, és ezért aggódtam, hogy ha vizes
lazúrral folytatom, az nem marad rajta, de ezek szerint van esély rá, hogy
mégis.

Hát ennyi, kösz az eddigi segítséget, szívesen veszek minden további
észrevételt is.

ToZo