[Epitesz-barkacs] terasz szigetelés

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2007. Júl. 11., Sze, 17:14:44 CEST

Beszéltem a Sicofol-al. Az nagyon tetszik ebben a konstrukcióban, hogy ott,
Gombán meghegesztik azt a méretet, ami nekem kell, én meg itthon csak
szétterítem, nem kell hozzá hegesztő embereket hívni. Jó eséllyel
megbízhatóbb megoldás, mint az öntapadós bitumenes lemez (már majdnem
megvettem, csak még újra átolvastam a leveleidet), és olcsóbb is.

Azt olvasom a Sicofol weblapján, hogy 5 cm kavicságy kellőképpen megvédi és
rögzíti a fóliát. Az oldalfalakon nem lehet rögzíteni, mert kiszakad.

A teraszom (csak emlékeztetőül írom) két részből áll, van egy a koszorún
belül, egy a koszorún kívül. A külső részről a csapadék le tud folyni, de
belül, mint egy medencében megreked. Egyszer javasoltad, hogy abból a
lefolyóba lehetne vezetni. Ma jártam a Platformban, és láttam kész rácsos
vízlevezető folyókákat. Ha adok egy lejtést a padlónak, a végére beépítem a
folyókát, a Sicofolt pedig belógatom a rács és a folyóka között, az szépen
kivinné a bekerült vizet. Azért lenne ez így jobb, mint ha egy egybefüggő
padlót viszek végig a koszorú felett, mert alacsonyabb lehetne az egész
szerkezet. Pl. így:
5mm hőtükrös polifoam lemez (párafékező)
100mm Austrotherm AT-N200 (hőszigetelő)
0-40mm Austrotherm AT-N200 (lejtésképző)
1,5mm Sicofol
5mm geotextil, vagy más védőréteg
50mm kavicságy
Összesen kb. 20 cm, szemben a koszorún átvezetett 28 centi koszorú+5-10
centi hőszigetelés és egyéb dolgok.
Vélemény? Mit kellene a kavicságy szélére tennem, ami megtartja a
kavicsokat, de átengedi a vizet?

A koszorún kívül is mehetne ez a rétegrend, csak azzal van egy kis bajom. A
most meglévő beton padló a széleken Hungarocellben végződik (falak
höszigetelése). Ez a széleken már eleve nem nagyon tart. Ráadásul kell majd
felszerelnem ide ereszcsatornát, és egy vízkivezető bádogszegélyt, amit az
Austrothermhez nem tudok rögzíteni. Ezért lenne jó a külső részen a fa
bordázat+OSB, mert ez megtartaná a csatornát, vízvetőt, illetve majd a
korlátot is rögzítenem kell valamihez. Viszont az is igaz, amit korábban
írtál, hogy a fa korhadni fog, változik a mérete stb., szóval nem egy
életbiztosítás a padlóba beépíteni. Milyen mechanikailag kellően stabil
keretet tudnék adni ennek a külső résznek? Most a tetőács úgy csinálta meg,
hogy ezek a bordát képező pallók ki is nyúlnak a betonaljzatról kb. 30
centit, aminek örülök, mert így több lesz az alapterület.

Mielőtt felteszem a párafékező réteget (esetemben polifoam), érdemes
Szerinted a betont leönteni Bitugéllel, vagy hasonló bitumenes folyékony
szigetelőanyaggal? Vagy lehet hogy az összeveszne a Sicofol-al?

Gábor