[Epitesz-barkacs] terasz szigetelés

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Júl. 11., Sze, 17:48:17 CEST

Sziasztok!

On 11 Jul 2007 at 17:14, Acs Gabor wrote:
> Azt olvasom a Sicofol weblapján, hogy 5 cm kavicságy
> kellőképpen megvédi és rögzíti a fóliát. Az oldalfalakon nem
> lehet rögzíteni, mert kiszakad.
Elmozdulás ellen nem rögzítheted, de ha amúgy a pvc lemez
stabilan áll, a falra felhúzott "lábazati" szigetelést
rögzítheted. Erre a korrekt megoldás az u.n. fóliabádog szegély.
Ez gyárilag összedolgozott fólia és bádogcsík. A bádognál fogva
hagyományos módon rögzíthető a falhoz, a fólia meg a másik
fóliához. Párszáz forint folyómétere. Nem láttam, hogy csinálják
a szegélyezést, de sajnos gyanítom, hogy helyszínen kell
hegeszteni :-(
Szerintem ha felhúztad a falra, akár egy aluléccel is
odaszoríthatod, ami alatt alaposan kikened szilikonnal. Fog az
tömíteni. Meg ne spórold, mer a pince szigetelésénél jártunk úgy,
hogy a falra csapó eső mögé folyt a fóliának és szépen beáztatta
az egyébként porszáraz pincét. A fóliabádog szegélyezés óta nincs
ilyen gond.

> A teraszom (csak emlékeztetőül írom) két részből áll, van egy
> a koszorún belül, egy a koszorún kívül. A külső részről a
> csapadék le tud folyni, de belül, mint egy medencében
> megreked. Egyszer javasoltad, hogy abból a lefolyóba lehetne
> vezetni. Ma jártam a Platformban, és láttam kész rácsos
> vízlevezető folyókákat. Ha adok egy lejtést a padlónak, a
> végére beépítem a folyókát, a Sicofolt pedig belógatom a rács
> és a folyóka között, az szépen kivinné a bekerült vizet. Azért
Ha megoldható a víz lefolyóba vezetése, akkor inkább vegyél egy
tetőfedéshez használatos összefolyót, amit hegesztess bele a
fóliába velük. Kicsit nagyobbra hagyva a fóliát nem gond, ha 10
centivel arrébb kerül a lefolyó.

> lenne ez így jobb, mint ha egy egybefüggő padlót viszek végig
> a koszorú felett, mert alacsonyabb lehetne az egész szerkezet.
> Pl. így: 5mm hőtükrös polifoam lemez (párafékező) 100mm
> Austrotherm AT-N200 (hőszigetelő) 0-40mm Austrotherm AT-N200
> (lejtésképző) 1,5mm Sicofol 5mm geotextil, vagy más védőréteg
> 50mm kavicságy Összesen kb. 20 cm, szemben a koszorún
> átvezetett 28 centi koszorú+5-10 centi hőszigetelés és egyéb
> dolgok. Vélemény? Mit kellene a kavicságy szélére tennem, ami
> megtartja a kavicsokat, de átengedi a vizet?
Ez nem teljesen világos nekem, inkább azt írom, én hogy
csinálnám.
Ha a medence víztelenítése megoldható, akkor ez ideális terep a
fordított rétegrendű megoldáshoz. Ez esetben a meglevő betonra
pl. aljzatkiegyenlítőből, vékony esztrichből csinálsz egy simító
réteget, amivel lejtést is adsz a lefolyó felé. Erre teszel egy
réteg geotextilt, csak azért, hogy még véletlenül se
dörzsölődhesssen ki a fólia. Következhet a fólia a lefolyóval, és
a védőfólia vagy még egy réteg geotextil. Erre tennék egy
szivárgó lemezt (tojástartó lemez), a bütykeivel lefelé, hogy a
víznek legyen egy rése, ahol eljuthat a lefolyóig. Következhet a
hőszigetelés, ami ez esetben zárt cellás polisztirolhab. Ha ez
nem teszi ki a medence falának magasságát, akkor jöhet egy
feltöltés, pl. gyöngykavics, amin át le tud szivárogni a víz.
Amikor elértem a végleges magasság mínusz néhány centit, akkor
tennék rá egy száraz esztricht. Ez lehet két réteg betonyp lemez,
köztésbe rakva, egymáshoz csavarozva (ha az öröklétnek dolgozol,
inox lemezcsavarral). Rászánhatsz pár kartus építőipari ragasztót
is, és az illesztések mellett körbekenheted a táblákat. Ez rögíti
is egymáshoz és tömíti is valamennyit. Ezt a nehéz táblát, ami
így létrejött, különösebben nem kell rögzítened sehova, megáll az
a saját súlyától is. A tetejére akár padlólapot is ragaszthatsz,
flex ragasztóval. Persze a falra ragasztott lábazati lapok és a
padló közötti élt nem a fugázóanyaggal kell kikenni, hanem
szilikonnal.
Az így előállt szerkezetről a víz nagyja lefolyik, már ha nem
felejtetted el lejtésbe rakni az esztrich lapokat. Ami mégis alá
kerül, az szépen lefolyhat az aljára, és ott a lefolyóba
kerülhet.

üdv

szepygab