[Epitesz-barkacs] terasz szigetelés

Halasz Ferenc halaszfm at gmail.com
2007. Júl. 13., P, 11:03:35 CEST

jhidvegi írta:
----

> Ja, akkor csak a rövidítést nem ismertem. Rengeteg csövet ragasztottam
> már ezzel. :-) Meg CH-val. :-) (Ciklohexanon.) :)
Hajdanán lehet, hogy még nem volt ez a tubusos szürke PVC-ragacs, mert
én az első időkben a József körúti vegyszerboltban vett ciklohexanont
használtam pévécecsőrarasztásra.

> De biztos bennem van a hiba. Te hogy jöttél rá, honnan tudtad, hogy a
> THF ezt jelenti? Nem egyből írtam, hogy nemtommi, előbb azért agyaltam,
> de nem sikerült rájönni. Lehet, hogy itt van az eb elhantolva, itt a
> hiba jelzője pl nyelvtanulásnál? Nincs elegendő asszociációs vagy
> ráérzési készségem? Mindenki más vágja ezeket a rövidítéseket is.
Fenéket! Nekem is csak az volt a szerencsém, hogy olyan FURÁN néztem a
rövidítést, ezért "kattant be" a tetrahidro-furán. :-)

Érdekesek ezek az elnevezések is: Pl. "tudományos" kvízkérdés lehet az,
hogy "Mi az a mérgező anyag, ami a krumpli zöld részeiban található,
amit suthet a Nap?" A "helyes válasz: "szolanin". (szol=nap). Millen
művelt és okos, aki esztet is tuggya!!! Az elnevezéssel egyébként sem-
mivel nem leszünk okosabbak, mindössze lenyugszunk attól, hogy neve van
a dolognak. ;-)
(Van az a régi történet, hogy két földmies barkochbázik a szénaboglya
árnyékában. A párbeszéd:
  - Pöndörödik?
  - Igen!
  - Söndörödik is?
  - Ígen!!
  - No, akkó mögvan: Dezoxiribonukleinsav! )
              Bocs: HFeri