[Epitesz-barkacs] terasz szigetelés

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 13., P, 11:43:13 CEST

Halasz Ferenc wrote:

> Hajdanán lehet, hogy még nem volt ez a tubusos szürke PVC-ragacs, mert
> én az első időkben a József körúti vegyszerboltban vett ciklohexanont
> használtam pévécecsőrarasztásra.

Nem tudom, mikor volt az a hajdanán, én a 70-es évektől szórakoztam
ilyenekkel, és volt már ez a pvc ragasztó (végülis pvc oldat tubusban).
De a ciklohexanonos ragasztás jóval egyszerűbb és termelékenyebb volt.
Az élek előkészítése után mindkét felületet lemostam ezzel, aztán a
bővítendőt száradás után megmelegítettem gázlánggal, és közvetlen az
összetoldás előtt jól benedvesítettem a hideg, belülre kerülő csővéget.
Ezután egy gyors mozdulattal összetoltam olyan másfél csőátmérőnyi
hosszban, és vártam picit, hogy megdermedjen a cső. Ezt is csak azért,
hogy ne görbén akarjon megszilárdulni. Maga a kötés pár másodperc múlva
se bontható már, de lehűlés után már tutira nyomástűrő volt.

> Fenéket! Nekem is csak az volt a szerencsém, hogy olyan FURÁN néztem a
> rövidítést, ezért "kattant be" a tetrahidro-furán. :-)

:-)))