[Epitesz-barkacs] terasz szigetelés

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2007. Júl. 13., P, 11:30:11 CEST

Nekem Gomba úr azt mondta, Fugaszil-B -t használnak. Jobb az, mint a mezei
szilo?

Az sk fóliagallér jó ötlet (a műanyag bilincs még jobb), csak az a gondom,
hogy felülről nem lehet az oszlopra húzni (rajta van a tető), oldalról meg
határolja a rászögelt lambéria. Erős a gyanúm, hogy le kell bontanom a
lambériát, szépen végigvezetni a pvc-t minden oldalfalon stb., és úgy
visszaszerelni.
Nem is függőleges, nem is vízszintes, hanem 45 fokos a lambéria. Szétbontani
nem olyan egyszerű, viszont a fózolásban kiválóan levezeti a vizet
mindenhova, ahol nem kéne.

Az összefolyó nem a terasz szélén, hanem bent, a koszorún belül lenne. Úgy
döntöttem, nem viszem végig a padlót a koszorú fölött, hanem mögötte (Te
javasoltad) létrehozok egy 'medencét' a pvc-ből, és azt bekötöm a ház
szennyvízcsatornájába. Úgy néz ki ez a terasz, hogy egy téglalap, aminek a
90 százaléka fedett. A fedett oldalon van a teraszajtó, majd kifelé haladva
2 méterre a koszorú. Ezután még kb. 1,5 méter fedett, majd 1 méter nyitott
és itt a terasz vége. A koszorútól a teraszajtó felé csinálnék egy lejtést,
az ajtóval párhuzamosan pedig beépítenék egy elfolyót, ha jobban
belegondolok ez akár lehet egy félbevágott pvc cső is, amit teljesen
kibélelek a pvc lap végével, majd felvezetem az ajtó alatti lábazatra. Kap
egy kis lejtést, és a végén egy tölcsér szerű valamit teszek alá, amibe
folyik a lé. Eső nem annyira tud ide bejutni, inkább télen a hóval lehet
gondom, amit befúj a szél. Sőt, még tölcsér sem kell, ráhúzatok egy gyári
könyököt, vagy csövet, ami majd keresztül megy a terasz oldalfalán.

Gábor