[Epitesz-barkacs] terasz szigetelés

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Júl. 13., P, 10:35:02 CEST

On 13 Jul 2007 at 10:14, Acs Gabor wrote:
> Az a baj, hogy itt nincs Dryvites oldalfal. Van egy szakasz, ami
> Heraklithből készült, ez a szomszéd felé a falam. ezt a tetőácsok betakarták
> üveggyapottal és lelambériázták. Van egy olyan érzésem, hogy le kell majd
> szednem a lambériát, és valami mást felszerelni. Valszeg a betopyp lenne ide
> is a legjobb. Vajon az impregnált gipszkarton mennyire alkalmas egy ilyen
> fedett kültérre? Közvetlen esőt nem kap, de beverhet oda.
A gipszet még impregnáltan is elfelejteném.
Ha az a lambéria redesen kezelve lett, akkor egy jó darabig
kitart. Másra kicserélni (betonyp, eternit) később is ráérsz.
Szerintem szedd le az alsó lambériát (remélem nem függőlegesen
szerelték), húzd fel alá a fóliát majd tedd vissza a lécet. Így a
felületen lecsurgó víz a fóliára folyik, nem alá.
Igazából ezt a felhúzást közvetlenül a falra kéne tenni, a
hőszigetelő réteg alá, de az jóval nagyobb bontással járna. Ha
teheted, húzd fel olyan magasra, hogy legyen elég anyagod arra,
ha később mégis elbontod a lambériát, akkor elérjen a falig.

> Ami a fogósabb kérdés, hogy a terasz tetőt tartó faoszlopokkal hogyan kössem
> össze a pvc-t? Ha nem jön jobb ötlet, marad az aluprofilos
> odaszorítás+tömítés, vagy a pvc-s bádog+tömítés, de jobb lenne valami
> nemszilózós módszer.
Azok az oszlopok közvetlenül a betonon állnak, vagy van alattuk
fém tartószerkezet? Olyan tűzihorganyyzott oszloptalpra gondolok,
ami arra való, hogy a fa alja ne érhessen az esetleges tócsába.
Nem fogod megúszni a szilózást, még a gombai csapat is azt
használta a csőátvezetések tömítésére.
Vágjál egy foltot az anyagból, amibe csinálj egy, az oszlop
keresztmetszeténél valamivel kisebb lukat. Ezt szorosan rá tudod
húzni az oszlopra, és az anyag nyúlásánál fogva egy kis gallért
fog képezni. Tedd följebb, mint ahol lesz, kenj alá szilót, majd
húzd le a helyére. Ettől a sziló az oszlop és a gallérfólia közé
kerül, nem csak fölülről kenegeted a rést. Ezt a gallért
hozzászoríthatod az oszlophoz egy skf bilinccsel, esetleg
kábelkötegelővel (az awab inkább csak kerek oszlophoz jó). Végül
ezt a fólia foltot thf-fel hozzá hegesztheted a szigetelő
fóliához.

> Esetleg összefolyó és PVC kapcsolatára valami jó ötlet? Az milyen lenne, ha
> egy PVC csőből hosszában kivágnék egy cikket, bele vezetném a pvc lapot, és
> oda ragasztanám THF-el? A tetejére meg kapna valami dróthálót, és rá a
> kavicsréteget.
Ez a tersz szélén, az "eresz" lenne?
Ha hegesztesz a fólia szélére egy bádogos csíkot thf-fel, akkor
annak a kifelé állló fém szegélyét belehajthatod az ereszbe, és
néhány popszegeccsel rögzítheted is. ÍGy gyakorlatilag minden a
felületre került vizet bevezetsz ebbe az ereszbe, nem tud a falra
folyni.

üdv

szepygab