[Epitesz-barkacs] egyedi racs

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 16., H, 20:24:19 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Lesz a tető alatt egy - épp csak mászható magasságú - padlástér,
> a fogópárok, ezzel a hőszigetelés felett. Ezt hosszában át kéne
> szellőztetnem. Gondoltam a két oromfalba, a tetőgerinc alá
> csinálnék két háromszögű lukat, amit valami ráccsal kéne fedni. A
> legegyszerűbb lenne gyárilag perforált lemezből vágni megfelelő
> darabot, de valahogy nincs kedvem megvenni ezért egy egész
> táblával. Ráadásul jó lenne koracél vagy alu anyag, mert 10 m
> magasban nem kedvelném a mázolást.
> Szerintetek mi lehetne a jó megoldás? Hol találok megfelelő
> anyagot?

Hááát, nem tudom, mekkora felületet szeretnél biztosítani, én inkább nem
így csinálnám. A perforált lemezen átférnek a rovarok... inkább valami
szúnyoghálószerű fémszövetet próbálnék használni, kívülről meg valami
zsaluszerű vagy kerámiarács fedné a nyílást. Ha nagy, akkor lehet
tényleg valami fából készült ilyen zsaluszerűség (ha így hívják), ami
ablakokon is szokott lenni. Fő, hogy a csapadék ellen védett legyen
mindenképpen, akkor is, ha erős szél van.