[Epitesz-barkacs] egyedi racs

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 18., Sze, 11:31:06 CEST

Steve Varadi wrote:

> Ez itt pontosan egy magas fensik ahol lakom. Lancaster, CA 2000 feet a
> tengerszint feletti magasság.

Van Californiában is Lancaster? A gugli nekem csak a keleti part
közelében talált ilyen nevű helyet. És tényleg ennek a közelében van
Beverly Hils. Én meg délkaliforniában nézegettem a terepet
kíváncsiságból. :-)

> Szívesen megcsinálom majd a hétvégén. Holnap ugyanis már megyek be
> Beverly Hillsre, ahol azért már teljesen más a

Nem baj, ráér, csak megdöbbentett ez a roppant alacsony páratartalom.

> Itt egy kicist zavaros a dolog nekem. Szóval honnan tudom, hogy már
> lehült azaz ez a "mélypontja"??

Lehet nézni a hőmérőt. Pl ha egy higanyos, akkor csak a higanyzsák
részét kell becsomagolni. Nem kell sok rongy vagy papír rá, mondjuk úgy
5mm már elég rétegvastagság.

> Ugyebár ha bevizezem a becsomagolt
> hőmérőt mondjuk csapvizzel, ami itt 72 F körüli (22 C nagyjából)
> akkor a hőmérő rögtön azt fogja mutatni, tehát annál csak magasabb
> lehet már, nem??

Hát ha a páratartalom akkora, amit írtál, akkor még sokkal lejjebb is
fog menni. Én pl 34 foknál ezzel a módszerrel 20 fokot mértem a minap.
Itt bent a légkondis helyiségben, ahol 21 fok volt éppen, a vizes hőmérő
14 fokot mutatott. De itt a páratartalom jóval magasabb.

Még azt is el tudom képzelni, hogy elvileg meg is kéne fagynia, csak azt
már nem tudja megcsinálni, mert annál erősebb a meleg levegő hőátadása.
Ehhez már lehet, hogy kéne némi trükk, pl a külső levegőt először
lehűteni valahogy anélkül, hogy a nedvességtartalma megváltozna, és
ebben a térben mérni így. Vagy persze van más módszer is, pl valami
fényes tárgyat valamivel hűteni, pl peltier elemmel, és megnézni, mikor
lesz párás. Lehet, hogy 5-7% páratartalmú 40 fokos levegőnél már
fagypont alatt. :-)

> Vagy legyen a víz azonos hőfokú, mint a külső környezet nappal (37-40
> C)??
Nem, sőt, inkább minél hidegebb vízzel kéne startolni, úgyis még
hidegebb lesz.

> Biztos itt is igy van, azt mondják a leghidegebb mindig a napfelkelte
> előtti pillanatokban van. Én nem szeretek korán kelni, szóval inkább
> késő -akár éjjeli is- kisérletekre vállalkozom.

Persze, nem is gondoltam, ezt csak úgy írtam, mert valamiért
felébredtem, és ha már, akkor megnéztem. De utána visszafeküdtem, és
hosszan durmoltam még. :-)

> Ja és hegy is van itt a környéken, de most emiatt nem mászok fel
> oda:((

Nem is kell. Jó a mérés ott, ahol laksz, és amikor van kedved hozzá.