[Epitesz-barkacs] egyedi racs

Steve Varadi svaradi at gmail.com
2007. Júl. 18., Sze, 06:08:53 CEST

Idézet jhidvegi kedd 17 július 2007 20:12 keltezésű leveléből:
> Hú, az nagyon durvának tűnik, sivatagi jellegűnek.
Ez itt pontosan egy magas fensik ahol lakom. Lancaster, CA 2000 feet a
tengerszint feletti magasság.

> Megcsinálnád a következő mérést okulásul?:
Szívesen megcsinálom majd a hétvégén. Holnap ugyanis már megyek be Beverly
Hillsre, ahol azért már teljesen más a hőmérséklet/páratartalom. Apropó egész
évi csapadékmennyiség L.A.-ben (2006 jun. 30 és 2007 jun 30 között) valamivel
volt csak több, mint 3" szóval talán 80mm volt. Ilyen eset másodszor forul
elő az elmúlt 130 évben:(( A rendes évi átlag L.A.-ben 15", mig Lancasterben
csak 5" ÉVENTE!!
> Egy hőmérőt be kéne csomagolni (a végét) valami gézbe vagy
> papírzsebkendőbe, amit rákötsz egy cérnával vagy vékony pici
> drótdarabbal, bevizezed lucskosra, és kirakod valami huzatos helyre,
> vagy egy ventillátor huzatába. De ne zárt helyen bent, hanem valahol
> kint. Kíváncsi vagyok, ez mennyit mutat, amikor már lehült ez a rész, de
> még nem száradt meg.
Itt egy kicist zavaros a dolog nekem. Szóval honnan tudom, hogy már lehült
azaz ez a "mélypontja"?? Ugyebár ha bevizezem a becsomagolt hőmérőt mondjuk
csapvizzel, ami itt 72 F körüli (22 C nagyjából) akkor a hőmérő rögtön azt
fogja mutatni, tehát annál csak magasabb lehet már, nem??
Vagy legyen a víz azonos hőfokú, mint a külső környezet nappal (37-40 C)??

> Ma megnéztem kint, mennyi a hőmérséklet fél5 körül, amikor már világos
> van, de még nem sütött direktben a nap a tárgyakra, tájra. 23 fokot
> láttam. De ez egy kissé dobos rész, lentről felkóvályog a meleg, ez
> télen is így van. Valszleg egy völgyben jóval hűvösebb tud lenni
> hajnalban. Ott hogy alakul ez?
Biztos itt is igy van, azt mondják a leghidegebb mindig a napfelkelte előtti
pillanatokban van. Én nem szeretek korán kelni, szóval inkább késő -akár
éjjeli is- kisérletekre vállalkozom.
Ja és hegy is van itt a környéken, de most emiatt nem mászok fel oda:((

--
Üdv:
Pista