[Epitesz-barkacs] külső-belső hőmérséklet

Pataki István ipataki.ep_lista at freemail.hu
2007. Júl. 20., P, 11:45:54 CEST

Sziasztok!

Néhány éve (évig?) én is megvívtam a csatámat asszonnyal az ajtócsukás
miatt, de ő is rájött, azóta nincsen gond. Most még csak arról kell
győzködnöm, hogy amikor estefelé cigi után bejön a lakásba :-), ne
tévessze meg az esetleges kinti légmozgás miatti alacsonyabb hőérzet,
csak akkortól hagyjuk nyitva az ajtót amikor a külső hőmérő már
kevesebbet mutat, mint a belső.

A falak 45 cm körüli vastagságú vályog-prokni-kismérető tégla-mészkő
rétegekből állnak, sajnos nedvesek is, de ez most talán jól is jön. Ma
már inkább 29 fok van bent, mert kint is melegebb van mint tegnap, meg
tegnap óta lent is megy egy számítógépgép meg lámpa.

A tetőtérben éjfél felé kinyitom a bukóablakot, egy 40 cm-es ventillátor
fújja kifelé a levegőt, lent meg érezhető áramlással a mellékhelyiség
szúnyoghálós ablakán jön be a hűvösebb levegő. Az ajtót csak hajnalban
nyitom ki, akkor már lényegesen hűvösebb van, meg van fenn valaki ezért
a szomszéd macskája sem grasszál a lakásban. Feleségem ilyenkor rendezi
a főzést, mosást, ami lényeges hőtermeléssel jár.

pi

U.i.: Mindez borul ha jönnek a gyerekek meg az unokák, akkor állandó
ki-be van a homokozó, a medence meg a mosdó között. Én meg boldogan
főlök saját levemben és hallgatom a csicsergést.