[Epitesz-barkacs] lazur helyett festek

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Júl. 20., P, 21:06:07 CEST

Sziasztok!

Közben elintéztem a beszerzést, mert holnap már kenni akarják.
Beszéltem a Tikkurilasokkal is, de végül a Milesi-től vettem.
Egyrészt olasz gyártó, fel kellett készüljön UV védelemre,
másrészt - ma ez is fontos szempont volt - kevesebbett kellett
autózzak hozzájuk :-() Egyébként csak fa felületkezelésre
szakosodtak, nem gyártanak pl. fémre való festéket.
Értelmesen lehetett beszélni az értékesítővel szakkérdésekről is,
látszott, hogy érti amit árul.
Végül festéket vettem, nem lazúrt, éppen a magasabb
pigmenttartalom adta, jobb UV védelem miatt. Nehéz szívvel bár,
de kifizettem 5 liter gombavédős alapozóért és 8 liter
fedőfestékért 50 eFt-t. Ennyiért igazán ott maradhat pár évig ;-)

Néhány érdekesség:

Elérhető magasságban levő, kültéri fafelületekhez - pl. kerítés -
inkább vékonylazúrt javasol, mint vastagot. Utóbbi képes
felkunkorodni, leperegni, a vékonyból felhordott réteg legfeljebb
elvékonyodik, ami egy tisztító jellegű átcsiszolás után
felhízlalható. A fellazult réteget viszont le kell csiszolni.

Kerítésnél javasolta, hogy a bütüket egy akril masszával először
le kell zárni, azután festeni az egészet. Így nem kezd el a
végéről repedezni, szétszáradni.

A deszkák élét 2-3 mm rádiusszal le kell kerekíteni, mert az élen
nem marad meg festék réteg, és onnan elkezd az alap károsodni.

Ha fa festésére, vagy kilincsekre van szükségetek, érdemes
felkeresni őket. Mindent tartanak, a szimpla ecsettől kezdve a
spec csiszolóanyagokon át a különféle viaszokig.

üdv

szepygab