[Epitesz-barkacs] vízszigetelés még mindig

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 21., Szo, 21:53:35 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Rossz tapasztalataim vannak a bitumennel, mint szigetelő
> masszával kapcsolatban. Egy helyen megpróbáltam vízszintes, alsó
> felületre (plafonféle) felragasztani pár csempét. Hamarosan le is
> potyogtak, és akkor láthattam, hogy az anyag zsugorodott és
> repedezett. A betonozott és kicsempézett zuhanytálcát is
> bitumennel ragasztottam, át is ázott szépen :-(
> Szerintem a papírrétegek ragasztását végezte a hagyományos
> szigeteléseknél is, nem a vízzárást.

Jó vízzáró lenne az, de magában nem jó, mert a hőmozgások hatására is
repedések jönnek benne létre, és ott aztán átfolyik a víz.

A papírral együtt tud jó lenni, mert az nem hagyja, hogy makroszkópikus
repedések legyenek rajta.

Húzófeszt nem tud. Ez folyadékként tekintendő, tehát ha egy nyitott
bitumenes hordót feldöntesz, akkor úgy folyik ki belőle, mint az olaj,
csak jó lassan.

(Lehet, hogy az üveg is ilyen, csak annak még sokkal-sokkal több idő
kell. :)