[Epitesz-barkacs] Meddig birja??

Halasz Ferenc halaszfm at gmail.com
2007. Júl. 22., V, 20:36:41 CEST

Steve Varadi írta:
> Tudom, hogy egy kicsit off topic, de talán belefér a kérdésem.
> Van egy lakókocsim, amiben van két extra akkumulátor, és van 12VDC 110VAC
> átalakitóm amivel üzemeltetem a TV-t és a műholdvevőt, ha u.n. száraz
> kempingen vagyunk, azaz nincs víz és áramellátásunk.
> Azt szeretném kiszámitani, hogy a teljes feltöltöttség mellet meddig lehet
> TV-zni? Az adatok az alábbiak:
> Az akkumulátorok u.n. Marine RV Deep Cycle tipusúak
> Part number:			 SRM-24
> Marine cranking Amp @ 32 F (0 C) 	690
> Reserve Capacity			140
>
> A TV 140W-t vesz fel és kb. 50W-t a műholdvevő.
> [...]

Próbálkozom(ráhagyásokkal, a "saccolásoknál" mindig a kedvezőtlenebb
esetet tekintve):

A TV és a műholdvevő 140+50=190W Tételezzük fel, hogy a hatásfok miatt
az akkukból 20 A-t igényel! (12V x 20A = 240W) cirka 80%-os hatásfoknál.
Ha a "reserve capacity" az összes igénybevehető amperórát jelenti, akkor
a 140Ah/20A = 7 óra üzemidőt jelent. Ha ebből az akkuból kettő van (fent
írtad), akkor értelemszerűen 2 x 7 = 14 óra működés várható.
Hogy naponta mennyit TV-ztek, az meghatározza, hány napig elég a szufla.
(Nekem hetekig elég lenne. :-) ) Ha nagyon meleg van, akkor az akkuk ön-
kisülése fokozódik, így hosszú idő alatt ez már összemérhető lesz a
"hasznosítható" enyergiával. (Lehet, hogy nem segítettem semmit, de
azért megpróbáltam!)                       Üdv: HFeri