[Epitesz-barkacs] Tartály napkolletorhoz - hogyan?

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Jún. 9., Szo, 23:59:28 CEST

SirLeslie wrote:

> Pedig szükséges a csőkígyók belevarázsolásához...vagy hívjak hobbista
> nőgyógyászt? :-)))

Aha. Jogos. És hogy lesz lezárva? Nyomás alatt lesz a szerkezet? Mert
akkor lehet karimázással foglalkozni.
Nincs más mód a hőcserélésre? Pl cirkókban, ami van, az a kb
szappantartó méretű hőcserélő nem lenne jobb? Baromi teljesítményű egy
ilyen, huszon-kW-os, meglepne, ha ezt a teljesítményt megközelítenéd a
napkollektorral. Kéne hozzá egy vagyonnyi tükör. :-)

> Ennél a pontnál már megbukik a művelet - nincs mivel ;-)

Máménincs? Két személymérleg (vagy akár 3 is lehet), valami deszkákkal
áthidalni, így elosztani a súlyt. Egy normális mérleg 150 kilóig mér, és
nem hinném, hogy ha 4-en is vittétek, hogy meghaladná a 250 kilót.

> Ezt megkeresem, köszi! amúgy nem tervezem nyomás alá helyezni, csak a
> vizet tartsa meg üzembiztosan.

Akkor csak egy próba a hálózati vízzel, és kész, nem kell vele tökölni.

> Nem tűnik vészesnek a külseje, drótkoronggal le fog jönni.

És belül?

> Az lenne a jó, ha a beltéri 20/0.4KV-os transzormátoroknál van: a
> betonban alattuk jókora akna van, ökölnyi kövekkel feltöltve -
> olaj kifolyás esetére.

Jó, de azért itt nem eszik ilyen forrón a kását. Itt elég, ha csak
valamerre elfolyik a víz, ahol nem veszélyes. Egy biztos, tapasztalat:
forró vízzel lelöttyintett fű kipusztul. :-) (Egy cégnél löttyintettem
ki egy vödör forró vizet, amit műterhelés csinált, és hogy ne kelljen a
vízben császkálnia senkinek, hát a fűre sikeredett. Kicsit később újra
ott járva látom, hogy ott biza a fű kinyúvadt.

> A réz csöveket hogyan illik/kellene átvezetni a tartály vas falán?
> Mit kérjek majd a boltban?

Ha mégis ezt választod, egy hüvelyt lehetne behegeszteni acélból, a
rezet ehhez meg keményforrasztással lehet csatlakoztatni. Másik módszer,
hogy egy rézcsődarab keményforrasztással az acélhoz, és
lágyforrasztással ebbe a rézcsövet. Aztán lehet olyat is, hogy ha
szerelhetőre akarod csinálni (hollandis módszer), a réz alkatrészt
keményforrasztással rögzíted a vaslemezhez, aztán lehet hollandizni.

Én úgy csináltam olajedényhez sokszor, hogy egy vastagfalú, külsőmenetes
csődarabot hegesztettem a lemezre, aminek a homlokfelülete merőleges, és
ide helyből fel lehet tekerni a hollandit a hozzá való szerelvénnyel
ellátott csővel, tömítéssel együtt.