[Epitesz-barkacs] Tartály napkolletorhoz - hogyan?

SirLeslie sirleslie.gm at gmail.com
2007. Jún. 10., V, 08:27:58 CEST

jhidvegi wrote:

> És hogy lesz lezárva?

Valószínűleg nyitható lesz.

> Nyomás alatt lesz a szerkezet? Mert
> akkor lehet karimázással foglalkozni.

Nem, a hőtároló víz csak csücsüljön a helyén és keringjen fel/le :-)

> Nincs más mód a hőcserélésre?

Egyelőre a csöves megoldás tűnik szimpatikusnak - így nem kell a tartályban keringő esetleges darabok okozta eltömődéstől tartani.

> Pl cirkókban, ami van, az a kb
> szappantartó méretű hőcserélő nem lenne jobb? Baromi teljesítményű egy
> ilyen, huszon-kW-os, meglepne, ha ezt a teljesítményt megközelítenéd a
> napkollektorral. Kéne hozzá egy vagyonnyi tükör. :-)

Meg fogom nézni, mennyibe kerül egy ilyen hőcserélő és elé beszerelni egy kis szűrőt is (biztos lehet kapni ilyent is).
Maximum 3x3 méteres tábla lesz kb 10x10 centis tükrökkel.

> Máménincs? Két személymérleg (vagy akár 3 is lehet), valami deszkákkal
> áthidalni, így elosztani a súlyt. Egy normális mérleg 150 kilóig mér, és
> nem hinném, hogy ha 4-en is vittétek, hogy meghaladná a 250 kilót.

Jogos a két pont, beépítés elött, lehet, hogy lemázsálom ;-)

> És belül?

Délutánra megmondom/mutatom...

> Jó, de azért itt nem eszik ilyen forrón a kását. Itt elég, ha csak
> valamerre elfolyik a víz, ahol nem veszélyes.

Erre van hely bőven.

> Én úgy csináltam olajedényhez sokszor, hogy egy vastagfalú, külsőmenetes
> csődarabot hegesztettem a lemezre, aminek a homlokfelülete merőleges, és
> ide helyből fel lehet tekerni a hollandit a hozzá való szerelvénnyel
> ellátott csővel, tömítéssel együtt.

Értem, köszönöm.

Laci