[Epitesz-barkacs] Tartály napkolletorhoz - hogyan?

SirLeslie sirleslie.gm at gmail.com
2007. Jún. 10., V, 11:08:50 CEST

szepygab at fw.hu wrote:
> Foleg ha tenyleg alternativ energiahasznositast akarsz, es veszel
> egy DC keringeto szovattyut, napelem tablaval ;-)

Ez lenne a végső cél... de most sem találták el az általam bejelölt öt számot :-/ Csak a szabályzóelektronikának, a
forgatómotoroknak és a keringető szivattyúnak kellene független tápellátás.
OFF
Sepktrumon láttam régebben: sajnáltam a hubble kicserélt összetekerhető napelemtábláját, amit csak úgy elhajítottak
légkörbe-érkezéskor-megsemmisülés céljából. Biztos nem tudta már azt a hatásfokot a sok mikrometeorit sérüléstől, de azért még
jó lett volna földi halandóknak :-)
ON

jhidvegi wrote:
 > Hát most, hogy látom a többi levelet, kiderült, hogy fűtési rendszerbe
 > dolgozna gravitációsan.

Csak áramszünet esetén :-) Amúgy van egy keringető szivattú a fűtési körben.

 > Van egy gyanúm: legalább egy kis cirkulációs szivattyúra be kell majd nevezni.

Van egy bontásból maradt, az menne a fókuszponti hőelnyelő és a tartály csőkígyója közé... habár még nem tudom, hogy ez hány
fokig üzemképes. ...de majd mindjárt megnézem - már most 31 fok van itt, a tartálybontás után be kellett jönnöm a lehülni ;-)
http://users.atw.hu/sirleslie/projektek/napkollektor/pic_0375.jpg

 > Különben megeshet, hogy télen szépen elmegy a hő nagyrésze róla még
 > kint, jelentős részben konvekciósan. Nyáron ugye nemigen akarsz fűteni.

A tartály csak közvetve lesz fűtve... valahogy így lenne az elvi elrendezés:
http://users.atw.hu/sirleslie/projektek/napkollektor/alap_csokigyo.jpg

A pincében talán elférne az egyik sarokban, és akkor még gravitációs módon is tudna fűteni :-). Körbe lesz tekerve
közetgyapottal vagy hasonlóval, plusz körbe lesz lemezelve (popszegecselve, valamilyen tömítőanyaggal/sziloplasztal
körberagasztava párazárás céljából) - az eddigi tervek szerint... vagy kellene szerezni pár vödör pur-hab alapanyagot, aztán
azzal kellene kiönteni ;-)))

Laci