[Epitesz-barkacs] Tartály napkolletorhoz - hogyan?

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Jún. 10., V, 12:25:41 CEST

SirLeslie wrote:

> Csak áramszünet esetén :-) Amúgy van egy keringető szivattú a fűtési
> körben.

Most már látom, mit hogy szeretnél megcsinálni.
Ha csak áramszünet esetére kell, én nem vacakolnék napelemmel, inkább
egy aksival, amit alkalmas töltő karbantartana, ha van hálózat.

> http://users.atw.hu/sirleslie/projektek/napkollektor/pic_0375.jpg

Hú, ez elég ramatyul néz ki! Jobb lett volna valami bojlert szerezni.
Bár ezt is ki lehet pl savazni, vagy legalábbis leszedni valahogy a
könnyen lejövő részeket, különben még bajokat is csinálhat. De hogy
ronda meló lesz, az biztos.

Azt nem látom a képen, hogy azért még van elég ép falvastagság?

> A tartály csak közvetve lesz fűtve... valahogy így lenne az elvi
> elrendezés:
> http://users.atw.hu/sirleslie/projektek/napkollektor/alap_csokigyo.jpg

Így már a kis tükröket is értem.

> A pincében talán elférne az egyik sarokban, és akkor még gravitációs
> módon is tudna fűteni :-). Körbe lesz tekerve
> közetgyapottal vagy hasonlóval, plusz körbe lesz lemezelve
> (popszegecselve, valamilyen tömítőanyaggal/sziloplasztal
> körberagasztava párazárás céljából) - az eddigi tervek szerint...

Mivel mindenképpen melegebb lenne a környezeténél, a párazárással
szerintem nem kell foglalkozni. A vékony lemezzel való védelemnek inkább
mechanikai szerepe lenne. Az ilyesmit vékony aluból szokták csinálni,
hogy ha mégis valamennyire felmelegszik, az alumíniumnak rossz a
sugárzási együtthatója, kevesebb hő jön le. Akár az alufóliával való
körbetekerés is szóba jöhet. :-)

A purhab jó drága, de tudtommal annak a legobb a hőszigetelése.