[Epitesz-barkacs] Tartály napkolletorhoz - hogyan?

SirLeslie sirleslie.gm at gmail.com
2007. Jún. 10., V, 16:36:39 CEST

jhidvegi wrote:

> Hú, ez elég ramatyul néz ki! Jobb lett volna valami bojlert szerezni.
> Bár ezt is ki lehet pl savazni, vagy legalábbis leszedni valahogy a
> könnyen lejövő részeket, különben még bajokat is csinálhat. De hogy
> ronda meló lesz, az biztos.

Én is jobbra számítottam...de ez ingyen volt ráadásul házhoz hozták :-)

> Azt nem látom a képen, hogy azért még van elég ép falvastagság?

Megvan, kettes lemezből van.

> Akár az alufóliával való
> körbetekerés is szóba jöhet. :-)

Oké... akár több réteg vékony gyapot-fólia elvalásztás is alkalmazhatok, vagy csak egy vastagot?

szepygab at fw.hu wrote:
> On 10 Jun 2007 at 11:08, SirLeslie wrote:
> Ha megkockaztatsz annyival tobb fagyallot, amennyi a tartaly
> terfogata, megsporolhatsz egy hocserelot, annak hatasfokaval egyutt.

Majd kiderül, mennyi lenne a csövek/szerelvények ára... aztán annak függvényében lesz a további agyalás.

> Meg egyszer: a tartalyban tagulo folyadeknak legyen helye!

Lesz - teszek bele egy felső és max szintérzékelőt is és egy túlfolyót is :-)

> Lehetoleg zart tagulasi tartalyt tegyel ra, hogy a benne pango
> viz ne kaphasson oxigen utanpotlast. Ez esetben nem lesz
> korrozios gondod sem.

Jó lenne...de lehet, hogy csak a parabola kör kap egyet (csőkígyó esetén).

> Ha jol ertelmezem, ez a tartaly csak hotarolo lesz, nem ez lesz a
> celtargy a parabolhaban. Hany literes? Puffernek ezer literekben
> merik a szukseges terfogatat, annal ez joval kisebbnek tunik.

Sajna kb 470 literes csak... plusz nem is lesz dugig töltve, mivel nem lesz túlnyomásos.
Közben eszembe jutott, hogy esetleg a fűtésrendszerrel lehetne kicsit kombinálni. Ugyanis a 15KW-os vegyestüzelésű kazán simán
csinál 26-27 fokot is kora ősszel/késő tavasszal - a huzatszabályzója ellenére ;-)
http://users.atw.hu/sirleslie/projektek/napkollektor/alap_terv_v0.1.jpg
Ha a rendszer vizhőfok meghalad egy értéket és a tartályt lehetne még melegíteni (vagy éppen este van már (általában este gyújt
be az ember, mikor hazaér)), akkor egy plusz hőcserélővel puffer-radiátornak lehetne használni - A1, A2 nyitva, B1 zárva. Amikor
a kazán kihűl, akkor átkapcsolna fűtésre - A1(kazán szivattyúját elzárja, hogy arra ne áramoljon keresztül), A2 zárva, B1 nyitva
és a tartáynál lévő szivattyú szépen dolgozna. Természetesen jópár darab hőmérő ic el lesz helyezve a rendszerben, jó kis
program lesz ez AVR-re ;-)

Laci