[Epitesz-barkacs] Tartály napkolletorhoz - hogyan?

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Jún. 10., V, 17:05:20 CEST

On 10 Jun 2007 at 16:36, SirLeslie wrote:
> Sajna kb 470 literes csak... plusz nem is lesz dugig töltve, mivel nem
> lesz túlnyomásos.
Attol meg toltheted dugig. Fole szerelsz egy zart tagulasi
tartalyt, es leereszted nehany tized bar nyomasra. Zart is lesz a
rendszered es tulnyomasa is alig.

> Közben eszembe jutott, hogy esetleg a
> f~ntésrendszerrel lehetne kicsit kombinálni. Ugyanis a 15KW-os
> vegyestüzelés~n kazán simán csinál 26-27 fokot is kora ~Nsszel/kés~N
> tavasszal - a huzatszabályzója ellenére ;-)
> http://users.atw.hu/sirleslie/projektek/napkollektor/alap_terv_v0.1.jpg
Szinte tokeletesen megrajzoltad a bivalens, retegtarolos
rendszert :-)
Igazabol ott a folso hocserelo adja a hasznalati melegvizet,
hiszen annak kell a legmelegebb. A kozepso szinten lehet
rafuteni, ha keves a napenergia, es ott lehet kivenni a
(padlo)futes vizet. Alul meg a napkollektor taplalja be a
meleget.
Azt azert tovabbra sem ertem, hogy minek is az also hocserelo?
Miert jo, ha a kollektorkort elvalasztod, a pufferben pedig pang
a viz? Bekerul a rendszeredbe meg egy hoatadasi veszteseg az also
hocserelon. Ket korben kell kiegyenlitened a tagulast. Miert nem
csinalsz egy drain-back rendszert? Az automatikusan megoldana a
tagulasi tartaly kerdeset is, es fagyallo nelkul mehetne viz a
teljes, kollektor-tartaly rendszerben.

udv

szepygab