[Epitesz-barkacs] Tartály napkolletorhoz - hogyan?

SirLeslie sirleslie.gm at gmail.com
2007. Jún. 10., V, 17:47:19 CEST

szepygab at fw.hu wrote:
> Szinte tokeletesen megrajzoltad a bivalens, retegtarolos
> rendszert :-)

Afrancba ;-))) a végén még jogdíjat követelnek az illetékesek.

> Azt azert tovabbra sem ertem, hogy minek is az also hocserelo?

A rajzon a magasságok csak jelképesek - valószínűleg két külömböző átmérőjű csőkígyó lesz "egymásba helyezve" (kb 5-8 centis
rést jelent). Nyugodtan kihűtheti a kazán vizét teljesen, ha belső hőmérsklet rovására menne, akkor egyszerűen elzárná a
vezérlés a "hőtárolást" (A2 szelep).

> Miert jo, ha a kollektorkort elvalasztod, a pufferben pedig pang a viz?

Természetesen nem jó, de nem tudom tisztára kisuvickolni a belsejét, plusz a tetejét sem fogom visszahegeszteni az esetleges
komolyabb rendszerhibák gyógyításának lehetősége miatt.

 > Bekerul a rendszeredbe meg egy hoatadasi veszteseg az also
> hocserelon. Ket korben kell kiegyenlitened a tagulast. Miert nem
> csinalsz egy drain-back rendszert? Az automatikusan megoldana a
> tagulasi tartaly kerdeset is, es fagyallo nelkul mehetne viz a
> teljes, kollektor-tartaly rendszerben.

Ez is benne van a variációk között... jövö héten kiderül mi-mennyibe fáj, aztán attól függően egyszerűsítek ;-)

Laci