[Epitesz-barkacs] Tartály napkolletorhoz - hogyan?

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Jún. 10., V, 21:05:45 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Azt azert tovabbra sem ertem, hogy minek is az also hocserelo?
> Miert jo, ha a kollektorkort elvalasztod, a pufferben pedig pang
> a viz?

Lehet, hogy a napkollektornak akkora lesz a teljesítménye, hogy nem is
víz, hanem pl olaj kell bele, mert akár 150 fokra is felmelegszik. (Bár
szivattyú kérdése).

> Bekerul a rendszeredbe meg egy hoatadasi veszteseg az also
> hocserelon.

Megint nem értem a veszteséget. Hová kerül a többi hő?
A hőcserélőnek (ha körbeszigetelem önálló egység esetén), vagy ha csak
egy csőkígyó a másik lében, nincs hővesztesége, max hőfokesése.