[Epitesz-barkacs] minimal hutes

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Jún. 11., H, 07:20:14 CEST

On 10 Jun 2007 at 23:09, jhidvegi wrote:
> Nekem se tetszenek ezek a keresztáramúak, és nem értem, miért nincs
> ellenáramú.
Van. Ugyanezt a keresztaramut "megnyujtjak", a lemezek nem
negyzetesek, hanem hosszu hatszogek. Ugyanugy megy a levego be es
ki, csak kozben van egy szakasz, ahol szembe aramlik egymassal.

> Ezért gondoltam, hogy a hűtést szét kéne választani a szellőzéstől.
Ez lenne a muszakilag korrekt megoldas, csak szeretnem elkerulni
meg egy rendszer kialakitasat.

> És van még egy dolog, amit érdemes lenne figyelembe venni: lehetnek
> speciális illatok, és ciki lenne, ha valaki mondjuk befújja magát valami
> parfümmel, az az egész házban elterjedne. Ugyanez az ábra, csak még
> kellemetlenebben, ha valaki túl sok babot evett.
:-()
Tulajdonkepp eljutottunk a legfuteshez. Ismerek olyan hazat, a 20-
as evek vegefele epult, ahol ilyen legfutes van. Ezer m3/h
nagysagrendben keringetik a belso levegot, falazott
legcsatornakban. Eszlelheto a huzata es a hangja.

> Hacsaknem nulla a
> belső keringetés, csak ki-be van, de ez meg azért kellemetlen, mert
> valaki a környéken nagy tüzet rak kint, füstöt csinál, akkor az egész
> házban belül is füstszagú lesz a levegő.
Ha a szomszedod tuzel, az az ablakreseken (filtracios szellozes :-
) at is erzodik odabenn.

> Persze léteznek más hűtési rendszerek is, mint a szokványos beltéri
> egységek, pl olyanok, amik a radiátorok helyén vannak, meg persze
> esztétikusabb holmik is vannak, meg építészeti trükkök az elrejtésre,
> valamint a bútorkénti elrejtés. Csak ezek persze mind költségesebb
> módok, mint a szokásosak, de hát valamit valamiért.
A gepesz egybol javasolta, hogy a fodembe betonzozzak be
kapillaris muanyag csohalozatot, amiben hideg vizet keringetve,
harmatpontot figyelve, szepen huthetem a lakast. Sajnos mar a
csoveket is aranyert adjak, es hideg vizet is igazan akkor tudnek
egyszeruen csinalni, ha hoszivattyus futesem lenne.

udv

szepygab