[Epitesz-barkacs] minimal hutes - harmatponti tablazat

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Jún. 11., H, 13:07:26 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 2db hőmérő, az egyik gézzel volt bebugyolálva a higanyos végén,
> és a vizet párologtatta
>
> ott a 2 hőfokot kellett lemérni, és a táblázatból visszakereshető
> volt a páratartalom

De jó, hogy írtad ezt, pedig máskor is volt róla szó (lehet, hogy
máshol), de nem jutott eszembe. Most nekiugrottam megmérni az itteni
harmatponti hőmérsékletet. Papírzsebkendőbe csomagolt higanyos rész
megvizezve, kis huzatba állítva: 15 fok. Levegő: 20 fok, rel
páratartalom a táblázat szerint 75% körül van.

Egy kicsit följebb engedem a hőmérsékletet, ez a 20 fok lehet, hogy
túlzás. De emléxem azokra az időkre, amikor még szar volt a
hőszigetelés, és 18 fokban is melegem volt. A falak ontották magukból a
hőt, és a levegő is járkált itt rendesen. Most a 22 fok az, ahol tök
normálisan érzem magam. (A 20 fok csak azért állt elő, mert a tegnapi
eső miatt bejött némi víz a falon át. A kurva kutya szétásta a fal
tövét, és a víz talált magának utat. Azt kellett felszárítani, szóval
fűtöttem is, hűtöttem is, meg még egy ventillátorral is fúvattam a vizes
több m2-nyi betont, miután felmostam. :-(