[Epitesz-barkacs] minimal hutes

Varga Tibor varga at gyogyinfok.hu
2007. Jún. 11., H, 16:07:02 CEST

Sziasztok!
Kedves Józsi!

jhidvegi wrote:

>Tehát nem csak rövid időre hagytad el a 22 fokot, hanem hosszabbra és
>többször?

Igen.
Amikor valami dolgom volt más osztályon, vagy hazamentem ebédelni...

>Hm. És nem lehet, hogy ez csak azért volt így, mert nem kajáltál, vagy
>agyilag lenulláztad magad, annyit melóztál? (Emléxem még az egyetemi
>időkből egy-két alkalomra, amikor agyontanultam magam, és szó szerint
>rogyadoztak a lábaim, annyira elment a kakaó belőlem.

Normálisan ettem.
Igaz végigdolgoztam a napot, de nem akkor lettem paff, hanem amikor már
sétáltam 2-3 percet.
Igazad lehet, hogy a munka hozzájárult, de nem az volt az egyetlen ok.
Hiszen csak abban a kuka melegben
éreztem 1990 szeptemberében.

>Lehet, hogy igazad van, csak szeretném valamelyest érteni is. Én is
>egész nap elég hűvösben leledzem mostanság, mert egyszerűen nem bírom a
>hőséget. Nem mondom, hogy fitt vagyok, de ezen a téren semmi változás
>nem történt ahhoz képest, amikor kint-bent ugyanaz a hőmérséklet volt,
>vagy amikor kint hideg volt, bent meg meleg.

Esetemben a hőmérsékletkülönbség 12-14 Celsius volt.
Azon kívül, míg Te valószínűleg elég sokat mozogsz reggeltől estig, én
az íróasztalnál ültem és
a billentyűzetet nyomogattam. Vagyis a fizikai munka hiánya és ezzel
együtt a kevésbé intenzív vérkeringés
is hozzájárulhatott.

>Ja tényleg, ez hogy van télen? Akkor kivédhetetlen a nagy
>hőfokkülönbség. Méghozzá jóval nagyobb, akár 30 fok feletti is megesik,
>mégsincs különösebb negatív hatása. Szóval tényleg szeretném érteni, mi
>a baj a hőfokkülönbségekkel.

Télen vagy felöltözöl rendesen, vagy intenzív mozgást végzel.
Azon kívül ha fázol, akkor valahogyan megmelegszel.
Esetemben meg nem fáztam. Akkor volt kellemetlen, amikor kimentem a melegbe.

Üdv. Tibi