[Epitesz-barkacs] minimal hutes - harmatponti tablazat

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Jún. 11., H, 17:14:49 CEST

vajk fekete wrote:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Humidity#Absolute_Humidity

Köszi, ezt is elraktam, hasznos ábra.

> Abban egyetertunk, hogy az egesz rakfeneje az, hogy egesz nyaron megy
> be a viz a meleg levegovel, es sehol nem viszunk ki vizet a hazbol,
> ergo az ott bent gyulik.

Nem feltétlenül, lehet ügyesen is szellőztetni, de akkor nagyon oda kell
figyelni. Egy időben, amikor még nem volt semmi klímám, azt csináltam,
hogy mihelyt kint hűvösebb volt, mindent kinyitottam, és amikor már kint
melegebb lett, becsuktam. Sőt, még olyat is csináltam, hogy a fúrógépet
befogtam a satuba, beleraktam a jókora ventillátort, amivel állatnagy
huzatot lehet csinálni, és pár órát nyomattam hajnalban, bezajosodott
miatta a fúrógép, mert megkoptak a fogaskerekei (közel 1kW-os terhelést
adott ez a ventillátor), de az eredmény siralmas volt. Ekkora hálózati
áramfelvételű kb egy 3,5kW-os klíma :-), és jóval hatékonyabb.

Persze lehet, hogy most már bejönne, hogy van hőszigetelés is.

> Amugy van egy olyan tippem, hogy szelcsendes idoben, amikor delutan
> 35 fok van, hajnalban meg csak 22 fok, akkor delelott a 27-28 fokban
> viszonylag szaraz a kinti levego, hiszen reggel kiesett belole 22
> fokig a viz, lasd harmat.

Így van, vannak időszakok, amikor kánikula ide vagy oda, hajnalban elég
hüsi van, és ezt el lehet kapni, fogva lehet tartani valamelyest. De nem
egyszerű.