[Epitesz-barkacs] Tetotér padló

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Jún. 20., Sze, 09:12:01 CEST

On 20 Jun 2007 at 5:58, Lantos Gabor wrote:
> mindenki azt magyarázta, hogy erre még jön 6 cm-es aljzatbeton, és az
> milyen jó lesz nekem. Szerintük jó lesz nekem, mert akkor a gerendák
> szépen meg lesznek terhelve és egyenes lesz a tetotér. Mondjuk ilyen
> jellegu problémát nem látok, de attól tartok, hogy ha ez megtörténik,
> akkor az alsó szinten szépen leugrik majd a plafon.
Az E-gerendák valóban púposra készülnek, hlgy majd a kész födém
súlya alatt egyenesedjenek ki, eddig a hír igaz.
Ha eddig nem volt rajta semmi, viszon aláépítették a közfalakat
és bevakolták, akkor Neked lesz igazad a vakolat potyogásával, de
még a válaszfalak is megrepedhetnek.
A legegyszerűbb, de nem a legolcsóbb megoldás ilyenkor a száraz
esztrich. A jelenlegi födémre terítesz jópár centi lépésálló
ásványgyapotot (pl. steprock). Ezzel kiegyenlíted a béléstestek
lépcsőit és megoldod a lépészaj csillapítását is. (Előbb-uóbb
rohangászhatnak is odafenn.) Erre fekteted a szárazesztrich
lemezeit. Ez lehet ilyen célra gyártott gipszrost lemez
(Fermacell/Xella, Knauf, Rigips), de akár két réteg, átfedéssel
fektetett betonyp lemez is. A Gipszes gyártók oldalain ügyes
beépítési segédleteket lehet talállni, részletrajzokkal.
A tetejére mehet a burkolat. Az anyaga jóval drágább, mint a
beton, de saját kezű kivitelezésre is esélyt ad. Másik előnye,
hogy nem viszel be rengeteg vizet a házba, ami sok-sok hónap
alatt szárad csak ki.

> Sajnos eddig csak annyi választ kaptam, hogy ez igy szokás.
Sajnos ez a jellemző az egész építős szakmára. Közelít a nullához
az innovativitásuk, alig hajlandók végiggondolni egy-egy olyan
megoldást, amit anno nem tanultak az iskolában .-(

üdv

szepygab