[Epitesz-barkacs] Tetőfólia

Bamer Balazs bamer at db.bme.hu
2007. Jún. 22., P, 11:44:03 CEST

Szervusz Gábor!

> 2 fokkal is csökkenteni. Ez a 2 fok amúgy sem biztos, hogy megér
> többszázezer Ft-ot, de ha egy mondatban szerepel az 'akár' szóval, az még
> gyanúsabbá teszi a dolgot.

Én inkább a kiszellőztetésre mennék rá. Alul rendes belépőnyílás legyen
végig legalább 5 cm szélességben, fönt pedig ami belefér: gerinc
szellőzőre kialakítva, (szivacs, kúpalátét szerintem nem kell)
szellőzőcserepek - én két sorban kb. méterenként raknám fél méter
eltolással minél följebb. A cserepeket kicsit ki is lehet
emelni (kisebb lejtés) kis egyedi lemezekkel, ez talán hornyolt
cserépnél jobb. Hódfarkúnál kettős fedés esetén a majdnem fölső sort
kicsit széthúzva rakva szintén szellőzik a tető. Persze a vízzárás
csökken, ide kell a jó alátét beépítés esetén. Ezeket Kószó József
Háztetők c. könyvében olvastam, a tetőfedőt azért kérdezd meg.
Itt kettős szellőzőrétegről is írtak, tehát a tetőfólia másik oldalát
is lehet szellőztetni.

A szülői házban a palatetőben egyszerest sem alakítottak ki, most biztosan
van vagy 32 fok bent. Igaz, akkor hőtükrös cuccok sem voltak.

 							szia: Balázs