[Epitesz-barkacs] Tetőfólia

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Jún. 22., P, 13:55:02 CEST

Sziasztok!

On 22 Jun 2007 at 10:10, Acs Gabor wrote:
> Szopacs, mert hétf~Nn már jönnek a tet~Ncsinálók, nekem meg még nincs
> fóliám.
Nezz körül itt, vannak használható információk. és anyagok is.

http://www.masterplastgroup.com//Termekek.php?Lang=hu_HU&TCsop=3

A tetőbe két réteg fólia kerül. A lakótér felőli nem ereszthet át
párát, sőt illik légmentesen záróra csinálni (szerintem ezt csak
sajátkezűleg tudod elvégezni, mert a kivitelezők zöme még csak
nem is hallott róla :-(  ). Pl. az átfedéseknél kétoldalas
ragaccsal össze kell ragasztani, a szögeléseket is le kell
ragasztani, stb.
Ez a fólia hivatott arra, hogy ne engedje be a hőszigetelő
rétegbe a lakásban keletkező párát. Ha ez a fólia is hőtükrös,
annak befelé kell néznie, hogy a sugárzás útján szökni készülő
melegből visszatartson.

A második fólia a hőszigetelés fölé kerül. Ha ez közvetlenül
ráfekeszik a hőszigetelő anyagra - márpedig ez a célszerű
megoldás - akkor kell a páraáteresztő fólia, hogy ami mégis
bejutott a szigetelésbe, távozhasson. Lehet a hőszigetelés és a
fólia közé átszellőztetett légrést tenni, ekkor nem kell a
páraáteresztő fólia. Ennek az a hátránya, hogy több helyet
igényel, hiszen a fólia fölötti átszellőztetett légrés nem
maradhat el, mert akkor nyáron erősebben bejön a meleg.
Ennek a külső fóliának tükröző felülettel kifelé kell lennie,
hogy a kintről besugárzó hőből verjen vissza.

üdv

szepygab