[Epitesz-barkacs] Tetőfólia

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Jún. 22., P, 15:34:06 CEST

szepygab at fw.hu wrote:
> Megvan az örökmozgó!!!!

Azért kár ezt a dolgot így elviccelni. Nincs meg az örökmozgó
természetesen. Annak ellenére, hogy melegebb kell legyen a cserép, ha
alul megakadályozom a hőleadásban.

> A meleg cserép az általa lesugárzott és a fólia által visszavert
> hőtől felmelegszik, ettől még erősebben sugároz, amiből arányosan
> többet ver vissza a fólia, amitől még jobban felmelegszik ...
>
> Ha ez igaz lenne, már minden fóliás tető kigyulladt volna, vagy a
> cserepekre hűtőbordákat kéne szerelni :-(((

Csak annyira lenne igaz, mint a nemjuteszembe nevű görög esete, aki ad
asszem 10m előnyt a teknősbékának vagy minek, és ezzel a logikával
bizonyítod be, hogy sosem érhet a nyomába, hiszen mire a futó megtesz 10
métert, a teknős is előrébb jutott mondjuk 1 méterrel, és mire a futó
ezt is megteszi, a teknős újabb 0,1m-rel van előrébb.... és ez így megy
a végtelenségig, tehát sohasem fogja utolérni.

A cserépnél: ha alulról hősugárzóval melegítem, akkor se melegszik a
végtelenségig.

A cserép akkor a legforróbb, ha alul teljesen meggátolom a hőleadást. Pl
neki van nyomva jó vastagon a hőszigetelés.
Ha ide berakok egy hőtükröt, semmit se csináltam. A fémfelület, ha alu
vagy hasonló kis sugárzási együtthatójú anyagból van, elsősorban a
szigetelés felé történő sugárzási eltérésében van jelentősége. Ha nincs
légáramlás, akkor mindegy, milyen anyag áll szemben a forró cseréppel,
ennek a hőmérséklete (jó szigetelés esetén) azonos a cserép belső
felületi hőmérsékletével.

Az örökmozgó onnan jönne elő, ha egy zárt rendszerben (kvázi hőszigetelt
hátlapú nagyon nagy felületek, amik relatíve közel vannak egymáshoz)
lehetne olyat csinálni, hogy az egyik felület x hőmérsékletű, a másik
meg ennél több vagy kevesebb. Mi kellene hozzá? Pl egy peltier, és a két
eltérő hőmérsékletű hőtartályból elektromos energiát lehetne termelni.
És nem fogyna ki sosem, mert - az állítás szerint - az egyik más
hőmérsékletűre állna be az eltérő sugárzási együtthatók miatt. Ez lenne
az örökmozgó, ennek alapján lehet állítani visszafelé, mintegy
indirekte, számítások nélkül, hogy akármilyen két anyag áll egymással
szemben, ha az egyik hátulról termikusan zárt, nincs légáram köztük,
akkor mese nincs, pontosan a másik hőmérsékletét fogja felvenni, akár
alu, akár titán, akár vaslemez vagy kincskereső kisködmön.