[Epitesz-barkacs] Tetőtér/melléépülés tervezés,építés

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Jún. 25., H, 07:31:58 CEST

Sziasztok!

On 24 Jun 2007 at 22:48, Robi wrote:
> Jelenleg 5-en élümk 48m2-es lakásban, mely szükössé vált. A
> már meglévő szülői családiházat szeretném
> bővíteni/melléépíteni. A családi háznak 50%-át tudom hsználni +
> padlástér, ha melléépülnék egy 40m2-es házikót, abba édesanyám
> átköltözne, mi pedig a 100m2-es családiházba. Kezdetben a
> padlástér beépítésére gondoltam, majd külön önálló ház
> építését terveztem, most elképzelésem ismételten a tetőtér
> felé orientálódik. Kérdésként merül fel, melyik olcsóbb? - mert
> ez meghatározó.
Meghatarozo az, hogy milyenek a helyi epitesi szabalyok. Lehet-e
meg boviteni az epuletet, vagy mar kihasznalta a beepitesi
hanyadot? Milyen magas epitmenyt lehet a telken elhelyezni?
Elso korben ezeket tisztaznam az Onkormanyzatnal.
Eddig a dolog ingyen van.
Annak is utana kell nezzel, hogy mennyi penzt (hitelt) tudsz
mozgositani az ugyre.
Meg mindig ingyen meguszhatod.
Ha tovabbra is mindket lehetoseg adott, akkor kell felmerni a
meglevo epulet adottsagait. A fagerendas fodem onmagaban nem
kizaro korulmeny. Statikus megnezi es meg tudja mondani, hogy
siman ra lehet epiteni, kell fole egy vendegfodem vagy jobb
elbontani. Ugyanigy meg kell neznie a meglevo fedelszeket is,
annak allapota sem mindegy.
Ez mar belekerul partizezer forintodba.
Ezek alapjan tudod kituzni a celt. Meg kell alkudj Onmagaddal es
a lehetosegekkel, de ekozben _feltetlenul_ tartsd szem elott a
hasznalhatosagot, (azt, hogy evtizedekre epitesz es benne is
akartok lakni csaladostul) nem csak az olcsosagot. Esetleg olyan
megoldason is torheted a fejedet, ami most mar hoz valami
elorelepest, de kesobb egyszeru tovabbepites lehetoseget rejti
magaban (pl. most megepited a toldalekot, ahova Edesanyad
kikoltozhet, es a fodemet, tetot rendbehozatod, kialakitva a
feljaro lepcso helyet. Ha egy kicsit kiheverted anyagilag a
dolgot, meg a gyerekek is tovabb nottek, mar egyszerubb a fenti
helyisegek kialakitasa).

> Kit keressek meg, aki informálni tudna a tetőér beépítésének
> lehetőségéről, ugyanis vannak akadályok. Fagerendás, 3 kémény,
> állószék 2m magasságban. Fent mindössze 3 hálót + fürdő + wc +
> leljárót szeretnék kialakítani.
Amikor mar mindezeket tisztaztad onmagatokkal is, akkor keresel
egy olyan epitszet, akirol jo referenciakat hallottal (megint nem
feltetlenul a legolcsobb a jo valasztas), es megbeszeled Vele mit
is akartok (lehetoleg a helyszinen). Lesz nehany otlete, es ha
szimpatikus neked, akkor megbizod a tervezessel.
Ez lesz az elso igazan komoly kiadasod.
(A tervezesi dijak az epitmeny koltsegenek 1-4 szazalaeka kozott
mozognak. A magasabb szazalekokhoz mar kiviteli terveket is illik
csinalni, amikre egy ilyen epitkezesnel azert nincsen mulhatatlan
szukseg.)

udv

szepygab